Orange Polska musi zwrócić klientom pieniądze. Jest decyzja UOKiK

Orange Polska musi zwrócić klientom pieniądze. Jest decyzja UOKiK

Orange
Orange Źródło:Shutterstock / ksokolowska
UOKiK z kolejną decyzją wycelowaną w nieuczciwe działania operatorów telekomunikacyjnych. Tym razem dotyczy ona Orange Polska.

Firma Orange Polska bezprawnie pobierała opłaty od swoich klientów, orzekł prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Orange Polska musi zwrócić pieniądze

Prezes UOKiK zakwestionował działania Orange Polska, które polegały na naliczaniu dodatkowych opłat za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile. Dotyczyło to także sytuacji, gdy pakiet danego klienta zakładał darmowe połączenia do sieci komórkowych i na telefony stacjonarne.

„Działania Orange Polska mogły być niezgodne z ustawą o prawach konsumenta. Przepis jasno wskazuje, że opłata za połączenie z numerem wskazanym przez przedsiębiorcę do kontaktu w sprawie zawartej umowy, nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą, z której korzysta konsument” – czytamy w komunikacie UOKiK.

Opłata za diagnozę przy gwarancji

Prezes UOKiK zakwestionował również działania sieci przy zgłaszaniu przez klientów sprzętu na gwarancję. Operator pobierał w takiej sytuacji opłatę w wysokości 49 zł, którą usprawiedliwiał diagnozą, czy do uszkodzeń doszło ze strony klienta.

– Dzięki zobowiązaniu do zmiany praktyk Orange zwróci konsumentom zakwestionowane opłaty. Możliwość łatwego odzyskania pieniędzy jest ważna w sytuacji, gdy ze względu na stosunkowo niską wartość roszczeń poszkodowane osoby mogą nie zdecydować się na dochodzenie swoich praw w bardziej skomplikowany sposób, np. przed sądem. Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Sieć Orange nie będzie odwoływać się od decyzji UOKiK. W ramach porozumienia z urzędem operator ma obowiązek zwrócić naliczone opłaty za połączenia z infoliniami w okresie od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.

Firma zobowiązała się także zwrócić pobrane opłaty za diagnozę uszkodzenia. Jeśli klienci ponieśli ten koszt więcej niż jeden, raz otrzymają wielokrotność 49 zł.

Czytaj też:
UOKiK postawił zarzuty Centrum Medycznemu Telmed. Spółce grozi surowa kara
Czytaj też:
Pośrednik udawał e-sklep. UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł kary

Opracował:
Źródło: WPROST.pl / UOKiK