Ta wiadomość ucieszyła wielu odbiorców jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych w naszym kraju. „Orange Polska uruchomiło możliwość składania wniosków o zwrot kosztów za połączenia na infolinię” — poinformował Wojciech Jabczyński, rzecznik operatora. To pokłosie decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK zakwestionował rozwiązanie Orange
Pod koniec sierpnia tego roku UOKiK zakwestionował dwie praktyki spółki Orange Polska. Pierwsza z nich polegała na pobieraniu opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile. Opłaty pobierano również od konsumentów, którzy mieli w ofercie darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych. Operator naliczał opłaty także za czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem.
Urzędnicy zakwestionowali takie rozwiązanie. Ich zdaniem działania operatora telekomunikacyjnego mogły być niezgodne z ustawą o prawach konsumenta. Poinformowali też spółkę, że nie powinno się pobierać opłat od osób, które posiadają ofertę darmowych rozmów, za próbę skontaktowania się z usługodawcą.
Operator pobierał pieniądze za diagnozę techniczną. Firma zwróci pieniądze klientom
Drugą zakwestionowaną praktyką było pobieranie opłat za diagnozę techniczną w ramach reklamacji zgłaszanej przez konsumenta za uszkodzenia w wysokości 49 zł. UOKiK zobowiązał operatora nie tylko do zaprzestania pobierania tych opłat, ale i nakazał ich zwrot klientom.
Operator zobowiązał się wykonać decyzję Prezesa UOKiK, która wynikała z dialogu z urzędem. „Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy już w marcu 2023 roku. Pozostałe zobowiązania wykonamy zgodnie z harmonogramem” — zadeklarował rzecznik Orange, Wojciech Jabczyński. Firma uruchomiła możliwość składania wniosków o zwrot kosztów.
Kto otrzyma zwrot kosztów? Można wypełnić formularz lub mniej zapłacić za usługę
W pierwszym przypadku o zwrot kosztów mogą się ubiegać klienci usług Orange i nju, którzy wypełnią specjalny formularz dostępny na stronie internetowej operatora. Jeżeli klient nie wypełni formularza, również otrzyma zwrot pieniędzy, ale w formie niższej opłaty za rachunek lub dostanie doładowanie konta.
„W drugim przypadku rekompensata będzie przysługiwała klientom, którzy od 7 czerwca 2022 roku do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłacili za diagnozę uszkodzenia. Klienci, którzy ponieśli koszt więcej niż jeden raz, otrzymają wielokrotność tej kwoty” — czytamy na stronie operatora.
Czytaj też:
UOKiK sprawdził wózki i nosidełka. 10 na 16 zakwestionowanoCzytaj też:
Pośrednik udawał e-sklep. UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł kary