Firma OKNOPLAST została oficjalnie przedstawiona jako partner francuskiej drużyny Olympique Lyon. Spotkanie z francuskimi przedstawicielami mediów, na którym obecni byli prezesi firmy OKNOPLAST i klubu odbyło się na stadionie Stade Gerland we Francji w sobotę 28 września.
Klub ze Stade Gerland to już trzecia po włoskim Interze Mediolan i niemieckiej Borussii Dortmund inwestycja Oknoplastu w jeden z najpopularniejszych klubów piłkarskich. Podczas sobotniej prezentacji nowego sponsora drużyny należącej do czołówki francuskiej Ligue 1 obecni byli: po stronie klubu Prezes Jean-Michel Aulas oraz po stronie OKNOPLAST Prezes firmy Mikołaj Placek i Dyrektor Generalny na rynek francuski - Gregoire Cauvin.
OKNOPLAST jest pierwszą w Polsce marką, która w portfolio ma aż trzy międzynarodowej rangi kluby piłkarskie. Powody współpracy Oknoplastu z Olympique Lyon są analogiczne jak w przypadku Borussii i Interu: firma chce wzmocnić swoją markę na kolejnym zagranicznym rynku. We Francji spółka obecna jest od 2009 roku, a jej produkty można nabyć w 380 salonach na terenie całego kraju. Rozwój ten doceniono w ubiegłym roku, honorując OKNOPLAST tytułem Najlepszy Polski Exporter, wręczonym przez Ambasadora Polski we Francji.
Dzięki współpracy z czołowym francuskim klubem z Ligue 1 - logo firmy od lipca 2013 roku, kiedy to został podpisany kontrakt, pojawiło się na strojach piłkarzy wraz z takimi markami jak m.in. Hyundai.
Kolejnymi elementem umowy są także: obecność jednego z zawodników podczas międzynarodowych targów budowlanych Batimat w Paryżu, logotyp na telebimach i videobandach w trakcie meczów oraz komunikacja nowego partnera Olympique Lyon na oficjalnej stronie internetowej drużyny.
Możliwości promocji marki, wynikające z partnerstwa z klubem, są jednak o wiele większe. Ostatnio logo OKNOPLAST pojawiło się w popularnej grze FIFA, uznawanej za najpopularniejszą na świecie w swoim gatunku. W najnowszej wersji gry - FIFA 14, les Olympiens wystąpią w strojach z logotypem firmy, takich samych jak w rzeczywistości. OKNOPLAST wkroczyło więc także na wirtualne boiska świata. Dzięki temu markę OKNOPLAST poznają już nie tylko kibice piłkarscy, ale i miliony miłośników gier komputerowych.
Właścicielom OKNOPLAST od początku marzyła się ekspansja pod własnym logo, która długo była poza zasięgiem większości polskich firm sprzedających za granicą: Szybko dostrzegliśmy, że markowa sprzedaż daje ogromne możliwości rozwoju na zagranicznych rynkach - mówi prezes OKNOPLAST Mikołaj Placek. Dziś spółka jest silnym graczem na 10-ciu rynkach starego kontynentu Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier.
Zdaniem Mikołaja Placka niemały wpływ na zajmowaną przez spółkę pozycję miał sponsoring klubu Inter Mediolan. Stąd decyzja o kolejnych kontraktach na największych rynkach, na których firma planuje dynamiczny rozwój. Piłka nożna jest we Francji bardzo popularna. Sponsoring to niezliczona powierzchnia ekspozycji marki. Stanowi dodatkowe wsparcie dla lokalnych partnerów.Tylko w zeszłym sezonie drużyna Olympique Lyon wygenerowała tysiące publikacji, z czego większość z nich wzbogacona była obrazem. Ekwiwalent reklamowy to nie jest jedyna korzyść. Jak ocenia Mikołaj Placek - takie partnerstwo to coś więcej niż reklama: Takie działanie niesie ze sobą dodatkowy komunikat OKNOPLAST to przedsiębiorstwo z którym chcą współpracować najlepsi. I jak dodaje:Dzięki wsparciu międzynarodowych klubów uzyskujemy coraz większe profity zagranicą, pozwala nam to na większe inwestycje w Polsce. Dla naszych klientów i Partnerów Handlowych w Polsce organizujemy różnego rodzaju akcje i konkursy, w których nagrodami są klubowe gadżety mające dla wielu kibiców wartość emocjonalną. Dzięki partnerstwu organizujemy wyjazdy na mecze na najsłynniejsze stadiony w Europie. Tylko nieliczni mają szansę dostać się do skyboxu międzynarodowej drużyny, a my to umożliwiamy tak o strategii umacniania marki przez sponsoring największych marek piłkarskich mówi prezes Mikołaj Placek.
W Polsce firma również mocno angażuje się w sport - wspiera drużynę Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST jest jej głównym sponsorem od sezonu 2009/2010 roku. Odkąd OKNOPLAST wspiera Puszczę Niepołomice, przeszła ona od IV do I ligi. Pod opieką spółki jest także Akademia AS Progress, której patronuje Jerzy Dudek, organizująca m.in. zajęcia sportowe dla dzieci.
Więcej informacji znajduje się na: www.oknoplast.com.pl.
Zachęcamy również do śledzenia naszych postów na Facebooku Oknoplast i Twitterze @Oknoplast1
OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1600 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako Najlepszy Polski Exporter produktów do tego kraju.
Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.
W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.
W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.
Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.
Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości