Na półki sklepowe w USA trafią nowe napoje. Pepsico, podobnie jak największy rywal z branży - Coca-Cola, wypuszcza na rynek mrożone kawy w puszcze. Firma podaje, że zawierają one dwukrotnie więcej kofeiny, niż standardowa Pepsi. Nowy napój pojawi się w dwóch smakach. Klienci będą mieli do wyboru klasyczną kawę oraz wersję o smaku waniliowym.
„Cola była bardzo niezmienną kategorią przez ostatnie 20-30 lat” – powiedział dla CNN Todd Kaplan, wiceprezes Pepsico. „Jako że preferencje konsumentów stale ewoluują, my również musimy iść za tym trendem i sprostać potrzebom klientów” – dodał. Firma zauważyła, że klienci coraz częściej decydują się na kupno produktów o dużej zawartości kofeiny. Robią to ze względu na zapotrzebowanie na łatwo dostępną „energię” lub ze względów dietetycznych.
Kolejna próba
To nie pierwszy raz, kiedy Pepsico próbuje wprowadzić na rynek tego typu produkt. Już w latach 90. XX wieku podjęto takie próby. Chodzi o marki Pepsi Kona i Pepsi Max Cino, które były mieszanką Pepsi i kawy. Wtedy jednak te produkty się nie przyjęły. Firma twierdzi, że obecne zapotrzebowanie na rynku jest zupełnie inne i sądzi, że za trzecim razem, taka próba zakończy się sukcesem.
Nie wiadomo jeszcze kiedy, i czy w ogóle, produkt pojawi się na polskim rynku. Można jednak przewidywać, że jeśli okaże się sprzedażowym hitem w USA, to niedługo później jego sprzedaż zostanie uruchomiona też na innych rynkach.
Czytaj też:
Bilet i kawa za plastikową butelkę. Na ulice wrócą recyklomaty