To znany zabieg, który zastosował zresztą sam Hyundai, wydzielając wcześniej spod marki-matki ekskluzywnego Genesisa. To samo zrobił Seat z marką Cupra, Toyota z Lexusem, Honda z Acurą czy Fiat z Abarthem.
Teraz Hyundai ogłosił wprowadzenie na rynek nowej submarki Ioniq, dedykowanej samochodom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym. Pod marką Ioniq, Hyundai zamierza oferować klientom doświadczenie jazdy samochodem elektrycznym, dopasowane do nowoczesnego stylu życia, z zastosowaniem nowych technologii z zakresu łączności.
W submarce Ioniq Hyundai wykorzysta swoje know-how z obszaru produkcji pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych czterech lat firma wprowadzi trzy nowe modele, a następnie kolejne. Utworzenie submarki Ioniq jest odpowiedzią na szybko rosnący popyt na rynku i ma przyspieszyć realizację planów Hyundai’a, by stać się liderem światowego rynku pojazdów elektrycznych.
Submarka Ioniq połączy możliwości pojazdu elektrycznego, takie jak ultraszybkie ładowanie, przestronne wnętrze i zasilanie bateryjne, z przyszłymi innowacjami: designem, technologiami i usługami.
Hyundai po raz pierwszy użył nazwy Ioniq, która łączy słowa „ion” czyli jon z „unique” czyli wyjątkowy, ogłaszając projekt Ioniq – długoterminowy projekt badawczo-rozwojowy dotyczący mobilności przyjaznej dla środowiska. Bazując na tym projekcie, w 2016 roku Hyundai wprowadził pojazd o nazwie Ioniq, pierwszy i jedyny model na świecie oferujący do wyboru trzy opcje zelektryfikowanego układu napędowego w ramach jednego nadwozia – hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny. W kolejnym kroku submarka Ioniq oddaje coraz większe zaangażowanie Hyundaia w zrównoważony rozwój oraz innowacje i odegra kluczową rolę w osiągnięciu przez firmę celów z obszaru czystej mobilności.
W ramach nowej submarki Hyundai wprowadzi na rynek gamę numerycznie nazwanych samochodów elektrycznych, z liczbami parzystymi używanymi w przypadku sedanów i nieparzystymi w przypadku SUV-ów.
Pierwszym modelem submarki Ioniq będzie Ioniq 5, średniej wielkości crossover, który zostanie wprowadzony na rynek na początku 2021 roku. Ioniq 5 jest oparty na elektrycznym koncepcie 45, który Hyundai zaprezentował w 2019 roku podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie.
W 2022 roku Hyundai wprowadzi sedana Ioniq 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy, a następnie na początku 2024 roku model Ioniq’a 7, dużego SUV-a.
Modele submarki IONIQ będą oparte o elektryczną globalną platformę modułową E-GMP, która zaoferuje szybkie ładowanie i duży zasięg.