W czerwcu zeszłego roku „Wprost” umieścił Roberta i Annę Lewandowskich na 80. miejscu w rankingu najbogatszych Polaków. Ich majątek został wyceniony na 500 mln złotych. W samym zaś rankingu najbogatszych Polek Anna zajęła 23. lokatę.
Majątek Lewandowskich to sfera domysłów, ale szacuje się, że Robert za jeden tylko sezon gry w Bayern Monachium dostaje 20 mln euro. Do tego różne premie i wynagrodzenie za występy w reklamach. Ma kontrakty z Gilette, Huawei, Head&Shoulders. Od lat piłkarz jest też ambasadorem marki Coca-Cola.
Kapitan reprezentacji Polski koncentruje się nie tylko na sporcie, ale chętnie wchodzi w różne biznesy.
Anna i Robert Lewandowscy
W czerwcu zeszłego roku "Wprost" umieścił Roberta i Annę
Lewandowskich na 80. miejscu w rankingu najbogatszych Polaków. Ich majątek
został wyceniony na 500 mln złotych. W samym zaś rankingu najbogatszych Polek
Anna zajęła 23. lokatę.
Majątek Lewandowskich to sfera domysłów, ale szacuje się, że Robert za jeden
tylko sezon gry w Bayern Monachium dostaje 20 mln euro. Do tego różne premie i
wynagrodzenie za występy w reklamach. Ma kontrakty z Gilette, Huawei,
Head&Shoulders. Od lat piłkarz jest też ambasadorem marki Coca-Cola.
Kapitan reprezentacji Polski koncentruje się nie tylko na sporcie, ale chętnie
wchodzi w różne biznesy.
Gry nie tylko na prawdziwym boisku
Na początku sierpnia 2020 roku piłkarz zawarł umowę z Movie Games, producentem
i wydawcą gier komputerowych. Dumą studia jest Drug Dealer Simulator, który
zadebiutował na platformie Steam w połowie kwietnia i znalazł tak wielu
nabywców, że koszt produkcji zwrócił się w niecałe pół godziny.
Sportowiec
stał się wspólnikiem nowo powstałej spółki zajmującej się produkcją gier o
tematyce sportowej. Lewandowski wchodzi nie tylko z pieniędzmi, ale też ze
wsparciem wizerunkowym i częściowo merytorycznym.
Po doniesieniach medialnych Lewandowski wycofał się z inwestycji w Giżycku
Jeden z pomysłów biznesowych Roberta Lewandowskiego nie dojdzie do skutku. W
październiku 2020 roku piłkarz wycofał się ze spółki Nowe Mazury 8. Miała ona wybudować
nad jeziorem w Giżycku kompleks
rekreacyjno-hotelowo-gastronomiczny pod nazwą „Wodny świat”.
Inwestycja miała kosztować 71 mln zł.
Lewandowski wycofał się z interesu po tym, jak „Puls
Biznesu” opisał ciemną przeszłość jednego ze wspólników spółki, Pawła
Petrusewicza. "To właśnie w jego domu, położonym nad jeziorem
Dejgurek w podgiżyckiej wsi Sterławki Małe, mieści się siedziba spółki Nowe
Mazury 8. Paweł Petrusewicz jest osobą wielokrotnie skazywaną prawomocnymi
wyrokami za przestępstwa przeciwko mieniu, bezpieczeństwu powszechnemu,
wymiarowi sprawiedliwości, wiarygodności dokumentów i obrotowi gospodarczemu i
w związku z popełnieniem części z nich przesiedział w areszcie i więzieniu
prawie dwa lata" - napisał "Puls Biznesu".
Lewandowscy z własnym domem mediowym
W 2017 roku Lewandowski wszedł do branży reklamowej i tym razem nie chodziło
o umowę na promowanie kolejnej marki. Wraz z Group One otworzył dom mediowy RL
Media. Zadania agencji były w pierwszej kolejności skupione na samych
Lewandowskich: planowanie i zakup mediów na potrzeby wszystkich obszarów
komunikacji polskiej „power couple”.
„Zaczynaliśmy od wspierania biznesów Ani i Roberta. Szybko
jednak odezwały się do nas inne firmy, które szukały najlepszych kompetencji i
profesjonalnej współpracy” – czytamy na stronie internetowej agencji. – „Tak
powstało RL Media, którego celem jest budowa najsilniejszych polskich marek”.
Firma zachęca do współpracy klientów, którzy „nie boją się
konkurować z globalnymi firmami dysponując często dużo mniejszym budżetem na
reklamę”.
Restauracja w Browarach Warszawskich
Lewandowski inwestuje też w ulubiony biznes gwiazd, czyli restaurację. Za
kilka tygodni w zrewitalizowanym kompleksie Browarów Warszawskich zostanie otwarta restauracja, w której
powstanie zaangażowany jest również syn Magdy Gessler, Tadeusz Muller. Do jego
zadań należy ułożenie menu oraz stworzenie koncepcji całego lokalu.
Wspólnikami Lewandowskiego są Jerzy Krzanowski, współwłaściciel firmy Nowy
Styl oraz Jacek Trybuchowski
Czego możemy się spodziewać na miejscu?
– Nie chcemy, aby to była jakaś wyrafinowana, z wyszukaną kuchnią,
restauracja, tylko miejsce, gdzie każdy spędzi w przyjemnej i swobodnej
atmosferze swój czas. Będzie można tu wpadać na śniadanie, spotykać się na
biznesowy lunch, zjeść kolację z rodziną, a wieczorem obejrzeć mecz – mówił w
rozmowie z „Business Insider Polska” Jacek Trybuchowski.
Lokal powstaje w XIX-wiecznym budynku warzelni, który jest największym
zachowanym budynkiem browarów Haberbusch i Schiele. Lokal zajmie cztery
kondygnacje. Ze względu na specyfikę miejsca, całość utrzymana będzie w stylu
loftowym.
Agencja marketingowa. Wszystko pod jednym dachem
Jeszcze przed inwestycją w dom mediowy małżeństwo Lewandowskich otworzyło
agencję marketingową Stor9. Jej celem miała być profesjonalizacja komunikacji
najsłynniejszej polskiej pary z rynkiem, od współpracy z mediami i sponsorami,
przez tworzenie treści na kanały społecznościowe po koordynację kampanii
reklamowych tworzonych we współpracy z innymi agencjami.
„Stor9 skupia się na tworzeniu strategii komunikacji i ich implementowaniu,
reprezentowaniu osób publicznych, budowaniu marek oraz produkcji video i sesji
zdjęciowych. Łączymy strategię, design i cele biznesowe. Opowiadamy historie” –
czytamy na stronie agencji.
Kogo, poza Lewandowskimi, promuje agencja? W sekcji „Pracujemy dla”
znajdziemy sześć nazwisk. Poza Lewandowskimi to aktorka Małgorzata Kożuchowska,
projektant mody Dawid Woliński, siatkarz Bartosz Bednorz i tenisista Hubert
Hurkacz.
Kawa RL9, napoje izotoniczne, batony energetyczne
W Polsce i
Niemczech można kupić kawę sygnowaną nazwiskiem Lewandowskiego. Produkt
dostępny jest w kilku wariantach (crème, espresso, gold) i wersjach opakowań
(słoiki 200 g, opakowania 250 g i 1 kg). Ceny wahają się od 15 do 62 zł.
Fanów
Lewandowskiego i kawy jednocześnie musimy jednak zmartwić: stacjonarnie można
ją kupić tylko w jednej sieci handlowej, Kaufland. W internetowym sklepie „foods
by Ann” (to z kolei biznes małżonki) dostępna jest cała gama produktów RL9 bez
żadnych ograniczeń: batony energetyczne, napoje, a nawet ciasteczka czy krem
orzechowo-czekoladowy z podobizną „Lewego”. Czuwająca nad przyjmowaną przez
Polaków liczbą kalorii Anna Lewandowska zapewnia, że wszystko zdrowe i
dietetyczne.
Tak się powinno ożywiać miasto. Odwiedziliśmy Browary Warszawskie