Tsukuda dodał, że w przeszłości Wedel produkował także ciastka, herbatniki i japońscy właściciele będą rozważać, czy do tego nie powrócić. - Produkty Wedla nas inspirują, szczególnie czekolada i torcik wedlowski. Jesteśmy świadomi siły i marki produktów Wedla, ale chcemy ją wzmocnić i ją rozwijać - podkreślił Tsukuda. Zaznaczył, że dopiero w dalszym etapie może nastąpić wprowadzenie do Polski produktów Lotto, np. gumy do żucia. Tsukuda poinformował też, że grupa na razie nie planuje budowy nowego zakładu produkcyjnego w Polsce. - Zamierzamy rozszerzać naszą działalność w Europie, będziemy myśleć o rozwoju, a nie o cięciach - podkreślił.
Wedel jest najstarszą marką czekolady w Polsce, firma ma ok. 160 lat. W 1991 r. spółka została sprywatyzowana i stała się częścią PepsiCo. Rok 1999 przyniósł kolejną zmianę właściciela i spółka stała się częścią brytyjskiego Cadbury, aż do sierpnia tego roku. Wówczas Cadbury zostało przejęte przez Kraft Foods. Zgodę na tę transakcję musiała wydać Komisja Europejska, ale zrobiła to pod warunkiem sprzedaży Wedla przez amerykański koncern. Zgodnie z wytycznymi UE, transakcja obejmuje biznes słodyczy Wedla, wszystkie produkty związane z tą marką, jak również zakład produkcyjny w Warszawie. 8 września tego roku Grupa Lotte oraz firma Kraft Foods zakończyły proces sprzedaży Wedla. Od tego dnia Grupa Lotte stała się nowym właścicielem wydzielonej spółki. Kwota transakcji nie została ujawniona.
PAP, arb