Stosunek Polaków do integracji europejskiej w listopadzie

Stosunek Polaków do integracji europejskiej w listopadzie

Dodano:   /  Zmieniono: 

Warszawa, 25 listopada 2014 r. - W listopadzie 83 proc. Polaków popierało członkostwo Polski w Unii Europejskiej.

W stosunku do poprzedniego miesiąca odsetek zwolenników zmalał o 3 punkty proc. Obecnie 27 proc. Polaków zdecydowanie popiera nasze członkostwo w UE, a raczej je popiera niemal 56 proc.

Przeciwników integracji jest łącznie 13 proc. i w stosunku do listopada ich odsetek wzrósł o 2 punkty proc. Obecnie zdecydowanych przeciwników jest 3 proc., a raczej przeciwnych integracji jest 10 proc. respondentów.

4 proc. badanych nie ma w tej kwestii zdania.

W listopadzie, analogicznie do pomiarów z poprzednich miesięcy, poparcie członkostwa Polski w Unii Europejskiej jest bardzo wysokie we wszystkich grupach wiekowych (oprócz respondentów najstarszych powyżej 66 roku życia). Obecnie poparcie to w każdej z grup wynosi ponad 80-90 proc.

Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku wykształcenia respondentów. Nie różnicuje ono i nie wpływa znacząco na poparcie idei integracji. Najwięcej jej zwolenników występuje wśród osób z wyższym wykształceniem (ponad 87 proc.), jednak w pozostałych grupach wykształcenia idea integracji również ma licznych zwolenników - 83 proc. wśród respondentów z wykształceniem średnim, 84 proc. z wykształceniem zawodowym i 78 proc. podstawowym.

Wysokie poparcie dla członkostwa Polski w UE występuje wśród elektoratów obydwu największych partii politycznych. W listopadzie 91 proc. wyborców Platformy Obywatelskiej oraz 79 proc. wyborców Prawa i Sprawiedliwości jest zwolennikami  członkostwa.

Informacje o badaniu
Listopadowa fala badania została przeprowadzona w dniach  6-9 listopada 2014 r. na podstawie reprezentatywnej imiennej próby Polaków w wieku 15+, wylosowanej z bazy PESEL. Osoby celowe zostały wybrane w oparciu o dwustopniowy stratyfikowany schemat losowania z całkowitą liczbą realizowanych wywiadów n=1020. Wywiady zostały zrealizowane metodą wywiadów bezpośrednich w domach respondentów CAPI.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GfK Polonia

infoWire.pl