Z początkiem czerwca b. prezes koncernu Mitsubushi Motors, Katsuhiko Kawasoe i pięciu innych menedżerów firmy zostało aresztowanych pod zarzutem zatajania informacji o wadach technicznych w produkowanych przez firmę samochodach ciężarowych Fuso. Wynikiem tego był śmiertelny wypadek kierowcy ciężarówki w 2002 roku i groźba dalszych. Policja ustaliła wówczas, że przyczyną wypadku były techniczne wady pojazdu, o których firma nie powiadomiła użytkowników.
Lista tych wad ustalona przez firmę obejmuje 43 punkty, a przez ministerstwo transportu - 93 punkty.
Mitsubishi Fuso jest w 65 proc. własnością DaimleraChryslera, a w 35 proc. Mitsubishi. Czwarty największy japoński koncern samochodowy porozumiał się z grupą inwestorów w sprawie dofinansowania go i restrukturyzacji po tym, jak DaimlerChrysler oświadczył, że nie będzie się finansowo angażował.
ss, bbc