Cukiernia Zaniewicz – od tradycyjnej piekarni do nowoczesnej BIO manufaktury
Artykuł sponsorowany

Cukiernia Zaniewicz – od tradycyjnej piekarni do nowoczesnej BIO manufaktury

Cukiernia Zaniewicz posiada certyfikat BIO na sprzedaż wyrobów BIO na polskim rynku
Cukiernia Zaniewicz posiada certyfikat BIO na sprzedaż wyrobów BIO na polskim rynku Źródło: Materiały prasowe
Jesteśmy w naszym DNA proekologiczni i stawiamy na zdrowie, dlatego tak bliska nam jest kategoria produktów BIO, ręczne robionych na podstawie receptur, gdy jeszcze nie używano polepszaczy smaku – mówi Robert Rudnicki, Prezes Zarządu Cukierni Zaniewicz Sp. z o.o. – Chcemy być dostawcą kompleksowej oferty słodkich, ale przede wszystkim zdrowych przekąsek dla konsumenta szukającego właśnie takich produktów – dodaje.

Cukiernia Zaniewicz łączy tradycję z nowoczesnością. Wyróżniają Was prawie 30-letnia tradycja cukiernicza, oryginalne receptury, ręczna produkcja. Teraz stawiacie na rozwój nowych marek – „Dobre Ciacho BIO” i „Dobry Sękacz BIO”. Przechodzicie na „zieloną stronę mocy”?

Cukiernia Zaniewicz powstała w 1993 roku i specjalizowała się dotychczas w produkcji produktów konwencjonalnych, to znaczy ciast na każdą okazję, ciastek, ale przede wszystkim „Sękacza Podlaskiego”, który był wielokrotnie nagradzany w konkursach i imprezach targowych. To właśnie ten ostatni produkt zdecydował o obecnym kierunku rozwoju firmy. We wrześniu 2020 roku podjęliśmy w gronie wspólników decyzję o przeorganizowaniu działalności spółki i mocnego jej sprofilowania na produkcję sękacza i ciastek BIO. Opracowaliśmy koncepcję nowych marek produktowych. Badania potwierdziły ich atrakcyjność i tak na rynku ciastek ekologicznych powstała marka „Dobre Ciacho BIO”, a dla sękacza – „Dobry Sękacz BIO”.

Jesteśmy w naszym DNA proekologiczni i stawiamy na zdrowie, dlatego tak bliska nam jest kategoria produktów BIO, ręczne robionych na podstawie receptur, gdy jeszcze nie używano polepszaczy smaku. Tym łatwiej i przyjemniej jest nam każdego dnia pracować i produkować produkty spełniające te warunki.

Po latach pracy w firmach FMCG w Polsce i Europie, chcemy najlepsze wartości przenosić na rodzimy rynek. Naszą misją jest produkować zdrowe i ekologiczne produkty oraz dostarczać je konsumentom, którzy kierują się właśnie takimi ideami proekologicznymi podczas zakupów. Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie wpływać na cały łańcuszek dostaw – nasza decyzja zakupowa przekłada się na rozwój kategorii produktów BIO w sklepach, ale nie zapominajmy, że przede wszystkim przekłada się na rozwój rolnictwa ekologicznego, bo przecież z upraw ekologicznych producenci pozyskują mąkę, płatki, jajka i inne surowce do produkcji.

Czym na tle konkurencji wyróżniają się stworzone przez Was marki „Dobre Ciacho BIO” i „Dobry Sękacz BIO”. Jak wygląda strategia rozwoju tych formatów biznesowych?

U podnóża koncepcji produktów „Dobre Ciacho Bio” i „Dobry Sękacz Bio” leży połączenie klasyki smaku z ekologicznymi składnikami. Dzięki ręcznej pracy cukierników z 30-letnim doświadczeniem, połączonej z nowoczesnością produktu, jego designem i czystą etykietą, docieramy do nowej grupy konsumentów.

Produkty: „Dobre Ciacho BIO” i „Dobry Sękacz BIO” są w 100 proc. produktami BIO

Nasze produkty są w 100 proc. produktami ręcznie robionymi. Nie schodzą z linii maszynowej, a więc każde ciastko jest jedyne i niepowtarzalne, a wszystkie doskonałej jakości i smaku. Podczas procesu produkcyjnego mamy czas i możliwość kontrolować jego przebieg na każdym etapie, gwarantując jakość wyrobu końcowego.

Nasze produkty powstają w rękach pań cukierniczek, które dbają o to, aby ciasto było odpowiednio ugniecione, ciastka właściwie uformowane, a czas pieczenia optymalny. Na etykietach produktów „Dobre Ciacho” podkreślamy, że jest to wyrób ręczny i jest to ważny wyróżnik dla naszej marki. Ciasteczka maślane, czy owsiane kęski z żurawiną i rodzynkami są formowane na kształt ciasteczek pieczonych przez nasze mamy i babcie, przez co są tak wyjątkowe.

Stawiamy przy produkcji na najwyższej jakości surowce BIO z odpowiednimi certyfikatami i od najlepszych dostawców. Naszym celem jest dostarczyć konsumentowi produkty najwyższej jakości i najlepszego smaku. Mogę z dumą powiedzieć, że nam się to udaje.

Nasz „Sękacz Podlaski” i „Dobry Sękacz BIO” są wyjątkowymi sękaczami na polskim rynku. Są oczywiście ręcznie robione, a ich skład opiera się na najlepszych surowcach pozyskiwanych od sprawdzonych dostawców (w przypadku wersji BIO to certyfikowane surowce BIO).

Nie poprzestajemy na tym, co mamy już wypracowane. Nasz dział R&D pracuje nad kolejnymi produktami. Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom konsumentów, do swojej oferty wprowadzamy sękacza o obniżonej zawartości glutenu, a w dalszych planach rozwoju asortymentu mamy kolejne innowacyjne sękacze bezcukrowe oraz w wersji dla vegan, na które czeka rynek. Tutaj naszymi wyznacznikami jest zamiana cukru i innych składników na surowce, które mają pozytywny wpływ na zdrowie.

Czy firma wkracza na kolejny etap rozwoju? Czy ta nowa oferta to Państwa odpowiedź na potrzeby rynku? Dlaczego 100 proc. BIO to słuszna droga?

Niewątpliwie tak. Przechodzimy transformację z dotychczasowej konwencjonalnej produkcji adresowanej w dużej mierze do odbiorców lokalnych, w kierunku nowoczesnej manufaktury, która analizuje rynek oraz potrzeby klientów i szybko odpowiada na ich zapotrzebowanie. Adresujemy swoją ofertę do ogólnopolskiego konsumenta, a także kreujemy rynek poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów, których ten rynek jeszcze nie zna. Nie poprzestajemy tylko na produkcji ciastek. Chcemy być dostawcą kompleksowej oferty słodkich, ale przede wszystkim zdrowych przekąsek dla konsumenta szukającego właśnie takich produktów.

Czy państwo posiadacie certyfikaty BIO?

Cukiernia Zaniewicz posiada certyfikat BIO na sprzedaż wyrobów BIO na polskim rynku. Certyfikat ten jest wydany przez specjalizującą się w tym jednostkę certyfikującą i wskazuje, iż przestrzegamy wysokich norm przy produkcji BIO w naszym zakładzie, przestrzegamy procedur związanych z zakupem i rozliczaniem surowców BIO do produkcji oraz pozytywnie przechodzimy cykliczne audyty jednostki certyfikującej. Najkrócej mówiąc oznacza to, że nasze produkty: „Dobre Ciacho BIO” i „Dobry Sękacz BIO” są w 100 proc. produktami BIO.

„Sękacz Podlaski” i „Dobry Sękacz BIO” są ręcznie robione, a ich skład opiera się na najlepszych surowcach pozyskiwanych od sprawdzonych dostawców (w przypadku wersji BIO to certyfikowane surowce BIO)

Cukiernia Zaniewicz znana jest z jakości swoich produktów. Jesteście laureatami wielu prestiżowych nagród w Polsce i na świecie. Czemu zawdzięczacie Wasz sukces?

Nasz sukces to połączenie tradycji z nowoczesnością. Mamy bardzo mocny zespół oparty na managerach z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu wieloma organizacjami sprzedażowymi w Polsce i Europie, zarządzających marketingiem na poziomie koncernów międzynarodowych, czy budujących firmy w Polsce. Po sukcesach w wielu firmach FMCG, które oferowały przekąski i słodycze, połączyłem swoje siły z Adamem Żegotą i Tomaszem Klimiukiem, który jest właścicielem Cukierni Zaniewicz, żeby wprowadzić na rynek nową jakość. Naszym atutem są receptury bez wzmacniaczy smaku i zakład, który nazywamy „nowoczesną manufakturą”, z odpowiednim zapleczem, niezastąpionymi pracownikami i zbudowanym przez lata know how.

Jakie są Wasze plany i wyzwania na 2022 rok?

Potwierdzenie jakości pozwala na wejście w nowe rynki, które będą stanowiły ważny krok w rozwoju firmy – są to produkty bezcukrowe. Silny zespół tworzy nowe marki, które będą działać w segmentach produktów zdrowotnych. Próby technologiczne i produkcyjne potwierdzają jakość tych produktów i nowe marki wejdą na rynek jeszcze w 2022 podbijając nowe segmenty. Przyszłość firmy to zdrowe produkty funkcjonalne i na tym skupiamy się w tworzeniu tych linii. Budujemy wartość w oparciu o technologię, która opiera się na dokładnym przetworzeniu składników dla wydobycia ich walorów zdrowotnych. Uciekamy od masowości związanej z wielkimi zakładami produkcyjnymi. Poza zakładem cukierniczym w Międzyrzecu Podlaskim, uruchamiamy produkcję w kolejnym punkcie, który skupi się na nowych produktach firmy, będą to innowacyjne produkty w kategorii słodyczy miękkich oraz czekoladowych.

Gdyby miał Pan wymienić dwa lub trzy produkty które warto u Państwa spróbować, to które by to były?

Wyjątkowym produktem, który mogę polecić każdemu smakoszowi lekkiego i smacznego ciasta z naszej ofercie jest „Dobry Sękacz BIO”. Naszym hitem jest też „Szarlotka Razowa BIO”, która występuje pod marką „Dobre Ciacho”. Polecam ją każdemu miłośnikowi smaków z dzieciństwa. Jest połączeniem pysznych jabłek z mazowieckich i lubelskich sadów oraz zdrowej mąki z żyta mielonego na grubych żarnach. Zgodnie z naszym motto, produkt ten zawiera mało cukru – jedynie ciasto jest bardzo delikatnie dosładzane, a starte świeże owoce przygotowane tuż przed samym pieczeniem nie są dodatkowo słodzone.

Robert Rudnicki, Prezes Zarządu Cukierni Zaniewicz Sp. z o.o.

 0

Czytaj także