Chociaż nie ujawniono wartości kontraktu Cristiano Ronaldo z Juventusem Turyn, to według serwisu Goal.com, Portugalczyk może liczyć na zarobki rzędu 34 miliony dolarów rocznie. Portal Buzz Bingo wyliczył z kolei, że w ubiegłym roku piłkarz zarobił 47,8 mln dol. dzięki postom reklamowym na Instagramie. Były gracz Realu Madryt, którego profil śledzi 186 mln użytkowników, za jeden wpis opatrzony marką produktu zarabia 975 tys. dol., przyćmiewając tym samym inne gwiazdy mediów społecznościowych, w tym Kylie Jenner, Selenę Gomez czy Emily Ratajkowski.
Lepszy od Messiego
Zawodnik reklamował na Instagramie marki takie jak Clear Haircare, Nike Football czy Six Pad Europe. – Ronaldo ma najwięcej obserwujących na Instagramie, więc firmy płacą prawie milion dolarów za posty, aby uzyskać dostęp do jego szalonych zasięgów – powiedział w rozmowie z Business Insider dyrektor ds. marketingu w Hopper HQ, czyli firmie opracowującej zestawienia zarobków w mediach społecznościowych. – Ze względu na swój status celebryty i gwiazdy futbolu, jego zarobki z Instagrama różnią się od tych związanych z typowymi wpływowymi partnerami, ponieważ wiele jego postów promocyjnych będzie częścią szerszych umów sponsoringowych, takich jak ta z Nike – dodał.
Chociaż od lat Ronaldo pod względem sportowym rywalizuje głównie z Leo Messim, to w mediach społecznościowych Argentyńczyk nie ma co liczyć na wyrównaną walkę z gwiazdorem Juventusu. Jego profil obserwuje 133 mln użytkowników, a w ubiegłym roku dzięki postom zarobił 23,3 mln. dol.
Czytaj też:
Najbardziej wartościowe kluby piłkarskie świata. Tę listę zna każdy fan futbolu
Cristiano Ronaldo na Instagramie