Mimo że na horyzoncie widać już pierwsze oznaki zakończenia pandemii, to nawyki zakupowe, które wypracowaliśmy podczas miesięcy kolejnych lockdownów, nie słabną. Z braku możliwości robienia zakupów w centrach handlowych i innych, konwencjonalnych sklepach, większość transakcji przeniosła się do internetu. Korzystają na tym przedsiębiorcy z branży e-commerce. Szczególnie ci, którzy już przed wybuchem pandemii posiadali dobrze rozwinięte systemy sprzedażowe. Przykładem może być Amazon, który podał właśnie wyniki finansowe ze pierwszy kwartał 2021 roku. Zysk wzrósł trzykrotnie.
Giganci zarobili na pandemii
Amazon jest ostatnim z technologicznych gigantów, który podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Ogromne zyski zanotowali także Apple, Facebook, czy właściciel Google'a - Alphabet. Jednak imperium Jeffa Bezosa, najbogatszego człowieka świata, pokazało najbardziej imponujące dane. Jak zaznaczają eksperci, kluczem do tak dużych zysków była dywersyfikacja prowadzonych przez Amazon biznesów.
Firma już dawno przestała bowiem być jedynie platformą zakupową. Obecnie jest także kojarzona z innymi usługami, które w czasie pandemii przeżywały swój rozkwit. Chodzi m.in. o dostawy do domu, czy usługi streamingowe dla fanów seriali oraz graczy. Należy pamiętać, że Amazon posiada usługę Amazon Video oraz jest właścicielem najpopularniejszej platformy streamingowej Twitch.
Dzięki temu zysk Amazona w pierwszym kwartale 2021 roku wyniósł aż 8,1 mld dolarów. W analogicznym okresie 2020 roku zanotowano wynik na poziomie 2,5 mld dolarów.
Czytaj też:
Podwyżka w Amazonie. Dostanie ją 0,5 mln pracowników