Polacy oceniają wizyty w skarbówce. Wyniki mogą zaskakiwać

Polacy oceniają wizyty w skarbówce. Wyniki mogą zaskakiwać

Urząd skarbowy
Urząd skarbowy Źródło: Newspix.pl / Paweł Sonnenburg
Średni poziom satysfakcji klientów po wizycie w urzędzie skarbowym wyniósł 82 proc. - wynika z ankiet prowadzonych przez Krajowa Administrację Skarbową.

W ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS” od kwietnia ubiegłego roku prowadzone jest internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe. Badanie ma charakter ciągły i prowadzone jest w formie elektronicznej. Jego realizacja jest możliwa dzięki systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Link do opracowanej przez specjalistów ankiety jest wysyłany przez naczelnika urzędu skarbowego na adres e-mail podawany przez podatnika podczas umawiania wizyty. Ankieta jest anonimowa i dobrowolna.

Pytania ankietowe dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale i emocji czy wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

Ponad 108 tys. ankiet

W ciągu nieco ponad roku Krajowa Administracja Skarbowa otrzymała ponad 108 tys. ankiet. – W ciągu roku od rozpoczęcia badania otrzymaliśmy ponad 108 tys. wypełnionych ankiet. Jest to potwierdzenie, że podatnicy są otwarci na kontakt z KAS i chcą przekazywać nam swoje opinie. W badaniu wzięły udział różne grupy naszych klientów: osoby fizyczne, przedsiębiorcy, urzędnicy państwowi, biura rachunkowe oraz kancelarie prawne. Odnotowaliśmy wzrost poziomu satysfakcji w porównaniu do okresu, w którym rozpoczynaliśmy badanie – podkreśla Anna Chałupa, wiceszefowa KAS.

Ankiety pokazują, że średni poziom satysfakcji klientów po wizycie w urzędzie skarbowym wyniósł 82 proc. Więcej, bo 88 proc. wyniósł poziom pozytywnych emocji. Z kolei poziom rekomendacji (procent klientów, którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie) wyniósł 84 proc.

– Nasze programy i projekty są odpowiedzią na oczekiwania społeczeństwa. Diagnozowaniu potrzeb naszych klientów służy realizowane od kwietnia 2021 roku badanie satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowym. Dziś przedstawiamy jego wyniki po pierwszym roku badawczym. Ogólny poziom satysfakcji to 82 proc. zadowolonych klientów. To naprawdę dobry rezultat, ale nie oznacza końca pracy nad podnoszeniem jakości obsługi podatników – komentuje rezultaty ankiet minister finansów Magdalena Rzeczkowska.

Czytaj też:
Otrzymałeś list z Urzędu Skarbowego w Opolu? Po jego otwarciu może czekać cię przykra niespodzianka

Źródło: Ministerstwo Finansów