Podstawą struktury Narodowego Banku Polskiego są departamenty, które realizują różne kluczowe zadania. Są wśród nich jednostki odpowiadające m.in. za cyberbezpieczeństwo, rozliczanie transakcji finansowych czy statystykę. Strategicznymi procesami zachodzącymi w NBP zarządza Departament Generalny, który jest odpowiedzialny za wdrożenie w życie decyzji Zarządu NBP i strategii banku. Jego rolą jest również zorganizowanie współpracy między wszystkimi innymi departamentami i zarządzanie bankiem jako instytucją.
To Departament Generalny odpowiada za podział zadań w NBP, obsługę prezydialną Zarządu NBP i RPP czy analizowanie metod organizacji i zarządzania bankami centralnymi. – Wiedza i obserwacja otoczenia międzynarodowego daje nam szerszą perspektywę i motywację do ciągłych udoskonaleń – tłumaczy dyrektor Kamila Sukiennik.
Jak działa Departament Generalny?
Dyrektor podkreśla, jak ogromne znaczenie w pracy departamentu ma kultura organizacyjna. – Nasz departament prowadzi sprawy protokołu i reprezentacji banku, a ten obszar jest nierozerwalnie skorelowany z kwintesencją zachowań ludzkich i ich decyzji – tłumaczy.
Sukiennik podkreśla, że kluczową rolę odgrywa dobra współpraca między departamentami, co przekłada się na efektywne zarządzanie bankiem jako instytucją. – To właśnie analiza procesów i ich ciągłe udoskonalanie, są kwintesencją pracy departamentu zarządzającego przepływem wiedzy między wszystkimi jednostkami organizacyjnymi w banku – wyjaśnia rolę podległej jej jednostki Kamila Sukiennik.
– Efektywne zarządzanie czasem poprzez planowane i systematyczne realizowanie zadań, pozwala na szybsze osiąganie celów, lepsze wykorzystanie swojego potencjału i koniec końców jest źródłem większej satysfakcji z pracy. Do zadań mojego departamentu, należy m.in. projektowanie zasad organizacji, zmian w strukturze organizacyjnej banku, podziale zadań pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi – podkreśla.