Tak GetBack oszukiwał klientów. Kiwki sprzedażowe i jedno zakazane słowo

Tak GetBack oszukiwał klientów. Kiwki sprzedażowe i jedno zakazane słowo

GetBack
GetBack Źródło:Shutterstock / MOZCO Mateusz Szymanski
Przed rozpoczęciem polowania na interesantów, pracownicy Idea Banku odgrywali swoje role z udziałem dyrektora sprzedaży, który udawał klienta. Na niewypłacalne 3 mld zł obligacji GetBacku nabrało się 9 tysięcy osób, z tego prawie połowa to klienci Idea Banku.

88-letni rolnik odebrał telefon ze swojego banku –zaproponowano mu „bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla produktu”, czyli 90 tys. zł widniejących na koncie klienta. Chodzi o takie ulokowanie oszczędności, przekonywał pracownik banku – które będzie bezpieczne jak lokata terminowa, ale z lepszym oprocentowaniem. Rolnik wahał się, ale telefonujący miłym głosem rozwiał wszelkie wątpliwości – zysk jest gwarantowany, a pieniążki (tak się wyraził) są do wycofania w każdej chwili. W rozmowie ani razu nie padł termin: obligacje, choć to miał na myśli rozmówca rolnika.

Źródło: Wprost