Coca-cola, Unilever, Starbucks i wielu innych. Lista firm, które ogłosiły, że wstrzymują wykupowanie kampanii reklamowych w Facebooku, rozszerza się. Kwestią czasu było, gdy na niepokojące informacje, o potencjalnych dziurach w budżecie, zareagują inwestorzy. W piątek Facebook zamknął dzień ze stratą na poziomie 8 proc., po tym, jak swój bojkot potwierdził Unilever. W poniedziałek było już nieco lepiej, ale strata wyniosła 3 proc.
Bojkot Facebooka
Grupa organizacji walczących o prawa człowieka uruchomiła kampanię #StopHateforProfit. Ma ona za zadanie przekonać największe firmy, aby wstrzymały reklamowanie się na Facebooku, a co za tym idzie również w należącym do niego Instagramie. Powód? Ich zdaniem firma Marka Zuckerberga wielokrotnie zawiodła w zatrzymaniu fali hejtu, który przelewa się przez platformę.
Współpracują, aby naprawić sytuację
Carolyn Everson, wiceprezes Facebooka powiedziała dla CNN, że platforma „głęboko respektuje decyzje każdej z firm, które zdecydowały się zrezygnować z reklamowania, jednocześnie pozostając skupiona na pracy w celu wyeliminowania mowy nienawiści. Nasze rozmowy z organizacjami praw człowieka toczą się na temat tego, jak razem możemy być siłą, która poprawi obecną sytuację”.
Wśród firm, które już zrezygnowały z reklam wyświetlanych na Facebooku, są takie potęgi, jak Unilever, Coca-cola, czy Verizon. Do protestu przyłączyło się też wiele firm odzieżowych, w tym głównie branżą outdoorowa i surwiwalowa.
Starbucks Coffee
Unilever
Coca-cola
The North Face
Beam Suntory
Levi's
Patagonia
Honda
Eileen Fisher
Eddie Bauer
Dashlane
Ben & Jerry's
Arc'teryxCzytaj też:
Wielkie firmy bojkotują Facebooka. Chodzi o rozpowszechnianie mowy nienawiści. Tych reklam już nie zobaczysz