Wyczekiwana od miesięcy gra Cyberpunk 2077 w końcu doczekała się premiery 10 grudnia. O godz. 1 w nocy gracze z całego świata mogli rozpocząć granie na komputerach i konsolach starej oraz nowej generacji. Jak informował CD Projekt tuż po premierze, do 9 grudnia w przedsprzedaży zamówiono ponad 8 milionów egzemplarzy gry.
Cyberpunk 2077 już zwrócił się CD Projektowi
W piątek 11 grudnia CD Projekt poinformował o innym sukcesie, finansowym, związanym z Cyberpunkiem 2077. Spółka przekazała, że wartość należności licencyjnych spółki z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry Cyberpunk 2077 we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę:
- całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz
- kosztów marketingu i promocji gry ponoszonych przez Spółkę – zarówno dotychczasowych jak, i planowanych do końca 2020 roku.
Pod koniec września 2020 roku oszacowano, że koszty pracy nad Cyberpunk 2077 wyniosły około 500 mln zł. Według analityków całkowity koszt gry, uwzględniający też wydatki na marketing, sięgnął co najmniej miliarda złotych. Są też szacunki wskazujące, że jest to nawet 1,2 mld zł.
Czytaj też:
Cyberpunk 2077 na chwilę „wykończył” serwery platform. Na Steam grało jednocześnie milion osób