UOKiK przyjrzy się reklamom 5G największych operatorów. Wiemy na co skarżyli się klienci

UOKiK przyjrzy się reklamom 5G największych operatorów. Wiemy na co skarżyli się klienci

UOKiK przyjrzy się reklamom 5G
UOKiK przyjrzy się reklamom 5G Źródło:Foto.sport
W związku z docierającymi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skargami klientów odnośnie ofert dostępu do sieci w technologii 5G, Urząd przyjrzy się informacjom udzielanym w ramach kampanii marketingowych prowadzonych w związku z wprowadzeniem technologii 5G.

UOKiK poinformował, że otrzymał sygnały ze strony konsumentów, dotyczące ofert dostępu do sieci w technologii 5G (piąta generacja sieci komórkowej, dzięki której klienci mają zwiększoną prędkość internetu i pobierania danych). W związku z tym prezes instytucji Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające wobec Polkomtel, operatora sieci Plus, oraz P4, operatora sieci Play. Sprawdzi w nich informacje udzielane w ramach prowadzonych kampanii marketingowych w związku z wprowadzeniem technologii 5G.

– Rzetelna informacja o zasadach działania technologii, np. o tym czy telefon konsumenta obsługuje częstotliwość sieci 5G danego operatora, oraz o cenie właściwej dla usługi o określonych właściwościach, ma dla konsumenta kluczowe znaczenie przy podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty. Istotne z perspektywy użytkownika warunki oferty muszą być przedstawione wprost – bez gwiazdek, nieczytelnej czcionki, licznych odniesień, w przeciwnym razie mogą wprowadzać w błąd – podkreśla prezes UOKiK.

– Technologia 5G to korzyści dla konsumentów w postaci szybszego dostępu do internetu, możliwości podłączenia wielu urządzeń, zwiększenia prędkości przesyłania i pobierania danych – to wzbudza zainteresowanie konsumentów. Przedsiębiorcy powinni poza informowaniem o korzyściach tej technologii, podawać również konieczne do spełnienia warunki, aby można było z niej skorzystać – dodaje Tomasz Chróstny.

Na co skarżyli się klienci?

UOKiK podaje, że klienci sieci Plus skarżyli się na nieprawidłowe działanie technologii 5G, mimo że posiadali urządzenia umożliwiające jej obsługę. Z kolei abonenci Play na podstawie informacji w reklamach byli przekonani, że prezentowana w nich cena wraz z urządzeniem obejmuje Internet w prędkości 5G. Małym drukiem znalazła się informacja, że ani przedstawiana taryfa, ani urządzenie nie obsługują tej technologii.

Prezes UOKiK zweryfikuje w postępowaniach wyjaśniających czy sytuacje opisane przez konsumentów miały miejsce.

Urząd zaznacza, że postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy i jego celem jest wyjaśnienie mechanizmów panujących na danym rynku. Kolejnym krokiem może być wszczęcie postępowania właściwego, które może zakończyć się nałożeniem kary do 10 proc. rocznego obrotu przedsiębiorcy.

Czytaj też:
UOKiK z surową karą dla ubezpieczeniowego giganta. Chodzi o ponad 5,2 mln zł