. Jakie opcje i produkty finansowe czekają w salonach japońskiej marki? Standardowy leasing samochodu to dopiero początek całego wachlarza możliwości! Czym różni się Leasing KINTO ONE od standardowego leasingu? Kiedy sprawdzi się wynajem długoterminowy samochodu? Dla kogo lepszy będzie kredyt na auto i czym jest kredyt jednoratowy?
Kredyt niższych rat Toyota Easy
Samochód dla firmy finansowany kredytem, a nie leasingiem? To możliwe, a w niektórych przypadkach uzasadnione rozwiązanie. Kredyt na samochód daje bowiem szersze możliwości w przypadku chęci wcześniejszej spłaty zobowiązania – w przeciwieństwie do leasingu, wartość umowy kredytu jest zazwyczaj zabezpieczona finansowanym środkiem trwałym, a przedterminowe zakończenie umowy nie stanowi problemu. To dobra opcja dla tych, którzy szukają auta dla siebie lub nie planują użytkować go przez długi czas i potrzebują jedynie chwilowego wsparcia instytucji finansującej. Kredyt będzie też oczywiście opcją dla tych, którzy nie prowadzą firmy ani działalności, ale w tym przypadku skupiamy się na zakupach firmowych.
Jak to działa? Kredyt Toyota Easy to w praktyce spłata utraty wartości pojazdu. Dzięki temu comiesięczne raty są niskie, a decyzja co do ewentualnego wykupu auta może zostać podjęta na sam koniec trwania kontraktu. Umowa zawierana jest na 36 lub 48 miesięcy, a zaletą takiego rozwiązania jest niska, a nawet zerowa wpłata początkowa. Zakończenie umowy w kredycie niższych rat odbywa się na 3 możliwe sposoby – możemy pozostawić auto u dealera, rozłożyć pozostałą do spłaty wartość auta na kolejne raty lub opłacić ostatnią ratę (aktualną wartość samochodu) jednorazowo.
Oprócz standardowego kredytu niższych rat, w salonach japońskiej marki możemy wybrać również kredyt niższych rat Toyota Easy GR. Różnicą między tymi dwoma produktami jest oprocentowanie – w pierwszym jest ono zmienne, a w kredycie Toyota Easy GR pozostaje na stałym poziomie przez cały czas trwania umowy.
Leasing KINTO ONE
Leasing samochodu pozostaje najpopularniejszym sposobem na sfinansowanie zakupu auta w firmie, ale w ostatnich latach popularniejsza stała się nowa forma leasingu, dzięki której miesięczne obciążenie może być znacznie niższe. Niewygórowana rata, podobnie jak w przypadku opisywanego wyżej kredytu, to zasługa raty wykupu, który procentowo jest ustalony na dużym, nierzadko przekraczającym 50 procent poziomie, odpowiadającym przewidywanej wartości auta w chwili zakończenia umowy. Istotne jest jednak to, że wcale nie musimy samochodu wykupić. Sposobów na zakończenie umowy jest więcej.
Leasing KINTO ONE spodoba się przedsiębiorcom, którzy potrzebują nowego samochodu do firmy, ale nie chcą angażować dużych środków na start umowy. Wkład własny ustalany jest przed podpisaniem kontraktu i może wynosić nawet 0 procent. Ci, którzy chcą jeszcze bardziej obniżyć miesięczne raty, mogą wpłacić na początek wybraną przez siebie kwotę, na przykład na poziomie 10 procent wartości auta.
Taki leasing na samochód wyróżnia się elastycznością, bo również na koniec umowy (podpisywanej na 24, 36 lub 48 miesięcy) przedsiębiorca ma do wyboru kilka możliwości – zwrot samochodu do dealera i odbiór nowego, zwrot pojazdu i zakończenie kontraktu lub wykup za określoną w umowie cenę odpowiadającą wartości rezydualnej auta. W przypadku leasingu KINTO ONE mamy do czynienia ze zmiennym oprocentowaniem. Rata zależna jest więc od stóp procentowych.
Zawarcie umowy leasingu KINTO ONE wiąże się z koniecznością przedstawienia podstawowych firmowych dokumentów. Procedura jest jednak prosta i szybka, a formalności związane z zawarciem umowy finansowania są maksymalnie uproszczone. Decyzja wydawana jest zazwyczaj w ciągu jednej godziny.
Kredyt standardowy na Toyotę dla firmy
Klasyczny kredyt przewidziany jest przede wszystkim dla klientów indywidualnych – tych, którzy poszukują prywatnego auta, niezwiązanego z działalnością gospodarczą. Podobnie jak w opisanym wyżej kredycie niskich rat, zaletą tradycyjnego kredytu jest możliwość przedterminowego zakończenia umowy.
Rata w standardowym kredycie jest wyższa niż w przypadku leasingu czy kredytu Toyota Easy. Takie rozwiązanie nie pozwala księgować kosztów związanych z zakupem auta, ale daje możliwość wydłużenia okresu finansowania. Umowa kredytu standardowego, który Toyota proponuje klientom, może zostać podpisana na okres od 12 do nawet 96 miesięcy! Często wiąże się także z niższymi łącznymi kosztami finansowania, gdyż jest oparty na oprocentowaniu zmiennym. Nie ma tu również wykupu ani zwrotu auta do dealera na koniec kontraktu, ponieważ to klient jest od początku właścicielem auta. Kredyt to najprostsza z form finansowania, która od lat cieszy się popularnością wśród klientów indywidualnych. To dobry wybór dla tych, którzy poszukują prywatnego auta na lata, a w przypadku niezawodnych i długowiecznych modeli Toyoty może to być bardzo korzystne rozwiązanie.
Zawarcie umowy kredytu wiąże się zazwyczaj z koniecznością przedstawienia dokumentów i prześwietleniem historii kredytowej m.in. w BIK. Wydanie pozytywnej decyzji jest więc uzależnione od zdolności kredytowej wnioskującej osoby.
Nowa firmowa Toyota – leasing standardowy
Tradycyjny leasing to kolejna warta rozważenia opcja dla firm. Dlaczego przedsiębiorcy często decydują się na taką formę finansowania? Po pierwsze – jest ona optymalna ze względów podatkowych. Możliwość księgowania rat po stronie kosztów daje realne korzyści przy rozliczeniu z fiskusem. Obniżenie podatku dochodowego i odliczenie przynajmniej części podatku VAT sprawia, że leasing pozwala oszczędzić w porównaniu do kredytu lub zakupu za gotówkę.
Opłata wstępna nie jest wymagana, ale można ustalić ją również na wysokim poziomie, np. wtedy, gdy firma dysponuje środkami i chce jednorazowo zaksięgować większy koszt. Okres trwania kontraktu to w przypadku takiego leasingu od 24 do 60 miesięcy, a oprocentowanie jest zmienne. Jedyną opcją zakończenia umowy jest wykup samochodu za ustalony z góry procent wartości początkowej. Zaletą leasingu jest to, że ostatnia rata może wynosić nawet 1 procent, dzięki czemu auto przechodzi na własność firmy za niewielką opłatą.
Raty w standardowym leasingu są wyższe niż w leasingu KINTO ONE czy Kredycie Toyota Easy, ale podatkowe benefity kuszą wielu przedsiębiorców. Dodatkową korzyścią leasingu jest prosta procedura zawierania umowy – najczęściej formalności są ograniczone do minimum, a o pozytywną decyzję jest łatwo. Leasing nie obniża bowiem zdolności kredytowej firmy.
Kredyt jednoratowy
Taka forma finansowania zakupu jest zupełnie inna niż opisane wyżej. Jak działa jednoratowy kredyt na samochód? W momencie zakupu wpłacamy 50 procent wartości samochodu, a po roku płacimy pozostałą kwotę. Oprocentowanie jest stałe, a wysokość drugiej, oddalonej w czasie raty znana na początku. To idealna opcja dla tych firm, które dysponują środkami na zakup gotówkowy, ale chcą rozłożyć wydatki w czasie.
Główną zaletą kredytu jednoratowego jest bardzo niski koszt finansowania. Taka forma pozwala nabyć zarówno nowe, jak i używane auto, a w porównaniu do kredytu standardowego warto podkreślić również uproszczoną procedurę zawierania umowy. W praktyce wystarczy przedstawienie dokumentu tożsamości i wymaganych dokumentów finansowych. Wnioskujący może się spodziewać decyzji już w ciągu godziny, dzięki czemu od wybrania wymarzonego auta do podpisania umowy i odbioru pojazdu mija bardzo niewiele czasu.
Toyota – wynajem długoterminowy dla firm
Wynajem długoterminowy auta to jedna z najpopularniejszych form finansowania samochodów firmowych. Taki sposób na nowe auto w przedsiębiorstwie ma cały szereg zalet, od wygody zaczynając, na podatkowych korzyściach kończąc. Jak to działa?
Wynajem długoterminowy auta jest idealnym rozwiązaniem dla firm i korporacji, które poszukują kompleksowej oferty i wygody związanej z dodatkowymi usługami. W miesięcznym czynszu uwzględnione jest bowiem o wiele więcej, niż opłata za samochód. Ubezpieczenie, wymiana opon, serwis, obsługa floty – długoterminowy wynajem samochodów skupia się przede wszystkim na wygodzie i dostarczeniu kompletnego rozwiązania w ramach jednej, stałej opłaty.
Co więcej, istotnym argumentem jest możliwość zaksięgowania raty tak, jak w przypadku leasingu. Firma decydująca się na wynajem długoterminowy może więc korzystać z pełni zalet podatkowych leasingu operacyjnego. Nie musi jednak martwić się o serwisowanie aut, ich późniejszą sprzedaż czy utratę wartości.
Wynajem opiera się na opłacie przypominającej abonament. Nie mamy tu więc do czynienia z wpłatą początkową czy wykupem. Rata jest nieco wyższa niż w tradycyjnym leasingu czy leasingu KINTO ONE, ale korzyści płynące z powierzenia kompleksowej obsługi w ręce finansującego dla wielu firm będą doskonałym argumentem. Często okazuje się nawet, że tradycyjny leasing, ubezpieczenie auta we własnym zakresie i obsługa serwisowa wiążą się łącznie z wyższymi kosztami, niż wszystkie te usługi zawarte w jednej racie wynajmu długoterminowego. Oferta kierowana jest przede wszystkim do dużych flot i firm, ale skorzystać mogą z niej również mniejsi przedsiębiorcy.
Podsumowując, w przypadku zakupu Toyoty do firmy, trudno mówić o niekorzystnej opcji. Oferta finansowania dostępna w salonach marki jest tak szeroka, że każda firma, niezależnie od wielkości czy rocznego obrotu, znajdzie optymalne, szyte na miarę rozwiązanie.