Firmy promują różnorodność

Firmy promują różnorodność

Dodano:   /  Zmieniono: 
13 polskich przedsiębiorstw, m.in. Orbis, TP i Żywiec, podpisało wczoraj Kartę różnorodności, zobowiązując się jednocześnie do poszanowania zasad równego traktowania wszystkich pracowników bez względu na ich płeć, religię czy orientację seksualną.
Karta różnorodności, którą zainicjowała Komisja Europejska, zobowiązuje jej sygnatariuszy do wprowadzenia zasad równości w miejscu pracy. Celem jest promocja różnorodności. Pod dokumentem podpisali się już przedsiębiorcy m.in. z Francji, Hiszpanii, Niemiec i Włoch.

Decyzja o stworzeniu polskiej wersji Karty różnorodności zapadła w maju 2011 r., a koordynatorem jej wprowadzenia jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. We wtorek oficjalnie zaprezentowano naszą wersją dokumentu, a podpisy pod nim złożyli przedstawiciele firm: Aviva, British American Tobbaco Polska, Danone, Deloitte Polska, Grupa Orbis, Grupa TP, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska, L’Oréal Polska, Nutricia, Provident Polska, Totalizator Sportowy i Unilever.

? Podpisanie Karty różnorodności jest potwierdzeniem naszej globalnej filozofii ? mówi w rozmowie z Businesstoday.pl Ewa Rzeczkowska, rzecznik Deloitte Polska. ? Zakłada ona, że ludzie pracujący na całym świecie w naszej grupie to zbiór indywidualności, które reprezentują różne odcienie różnorodności ? dodaje.

? Przestrzeganie zasad zapisanych w Karcie z pewnością może wzmocnić standardy etyczne wynikające z Kodeksu Etyki Grupy Żywiec ? mówi nam Jarosław Herrmann zajmujący się odpowiedzialnością społecznej w tej firmie. Według niego stosowanie się do zasad wynikających z Karty poprawi atmosferę w firmie.

Kodeks Etyczny Grupy Żywiec zakazuje jakiejkolwiek dyskryminacji w firmie m.in. ze względu na płeć, narodowość, kolor skóry, wyznanie, pochodzenie, orientację seksualną, poglądy polityczne, wiek, niepełnosprawność. Każdy nowo przyjmowany pracownik Grupy Żywiec dostaje ten dokument do ręki i zobowiązuje się do przestrzegania zawartych w nim zasad.