Mogli zarobić na tym Amerykanie. A to polska zbrojeniówka wyprodukuje... maszyny hazardowe

Mogli zarobić na tym Amerykanie. A to polska zbrojeniówka wyprodukuje... maszyny hazardowe

Maszyny hazardowe
Maszyny hazardowe / Źródło: Fotolia / Lsantilli
Firmy z Polskiej Grupy Zbrojeniowej mają produkować jednorękich bandytów – dowiedział się „Wprost”.

Z informacji „Wprost” wynika, że dwie firmy: Wojskowe Zakłady Łączności (będące częścią grupy PGZ) oraz Exatel (który PGZ ma wkrótce kupić) wspólnie wyprodukują na potrzeby Totalizatora Sportowego automaty do gier. Prace badawcze już trwają. Polskie automaty mają być o 30 proc. tańsze od tych dostępnych na rynku oraz być gotowe w III kwartale br. Po co Totalizatorowi te urządzenia? Zgodnie z nowelizacją ustawy hazardowej od lipca spółka będzie miała monopol na oferowanie gier na automatach. Będą one mogły być stawiane w kasynach i kolekturach, tak, by jeden automat przypadał maksymalnie na 10 tys. mieszkańców. Firma musi więc kupić kilkadziesiąt tysięcy urządzeń i przygotować się do ich obsługi.

W ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje, że ten monopol TS może przejąć amerykańska spółka IGT, która jest jednym z głównych producentów takich maszyn. Posłowie Kukiz’15 złożyli w Sejmie projekt wydłużający vacatio legis uchwalonej w grudniu nowelizacji ustawy hazardowej. Według nich obecna sytuacja może doprowadzić do przejęcia rynku przez firmę zagraniczną, właśnie IGT. Podczas konferencji pytali, czy Totalizator ma podpisaną umowę z IGT. Padały nawet kwoty 7 mld zł potencjalnych strat budżetu.

– To są kwoty wzięte z sufitu. Nawet zakładając, że jeden automat kosztuje na rynku ok. 10 tys dolarów, to przy zakupie 32 tys. takich urządzeń mamy kwotę miliarda zł. Tyle że Totalizator będzie je kupował w partiach, znacznie taniej i nie od IGT. Dzięki temu pieniądze zostaną w kraju – mówi nasz informator.

Artykuł został opublikowany w 9/2017 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 20

Czytaj także