– W ostatnich tygodniach wspólnie z agencją Millward Brown przeprowadzaliśmy raport na temat stanu małych i średnich przedsiębiorców - Smart Industry Polska. Raport wskazuje na to, że polskie małe i średnie przedsiębiorstwa chcą innowacji. Widzą w warunkach narastającej konkurencji szansę wynikającą z innowacji – mówił Tomasz Hajduk.
Dyrektor branż przemysłowych Siemens Polska przyznał, że przedsiębiorcy narzekają na bariery urzędniczą oraz ludzką, jako problemy, z którymi spotykają się firmy chcąca inwestować w innowacje. – Większość innowacji, nowych pomysłów, rodzi się w zespołach – dodał i wyjaśnił, że przedsiębiorcy muszą inwestować w kapitał ludzki, by tworzyć atmosferę sprzyjającą innowacjom.
Wśród najpopularniejszych innowacyjnych rozwiązań, na które wskazał Hajduk, znajdują się: nowe produkty w ofercie przedsiębiorców, automatyzacja linii produkcyjnych czy nowoczesne systemie zarządzania procesu produkcyjnego.
W rozmowie pojawił się również wątek „czwartej rewolucji przemysłowej”, czyli robotyzacji przemysłu.