Rekordowy i jubileuszowy rok BASF Polska

Rekordowy i jubileuszowy rok BASF Polska

Cezary Urban, Dyrektor działu Agricultural Solutions BASF Polska Sp. z o.o. Marzena Zielińska Prezes Zarządu Capital Point
Cezary Urban, Dyrektor działu Agricultural Solutions BASF Polska Sp. z o.o. Marzena Zielińska Prezes Zarządu Capital Point Źródło: Wprost / Fot. ArsLumen.pl Piotr Woźniakiewicz
W 2022 roku BASF Polska obchodzi jubileusz 30-lecia. Spółka powstała w 1992 r. i początkowo był to jedynie zespół handlowy i administracja. Obecnie portfolio BASF Polska obejmuje rozwiązania dla rolnictwa, chemię przemysłową, kosmetyczną, tworzywa sztuczne, lakiery oraz katalizatory samochodowe. W Środzie Śląskiej koło Wrocławia funkcjonuje zakład produkujący katalizatory. Firma zatrudnia obecnie niemal 750 pracowników. Wartość sprzedaży BASF w Polsce za 2021 rok wyniosła 1 412 mln euro. Firma jest zaangażowana w realizację celów zrównoważonego rolnictwa.

Kończący się rok był pełen sukcesów szczególnie dla działu Agricultural Solutions. Wśród producentów i dostawców środków ochrony roślin w Polsce, to właśnie BASF uplasował się na pozycji lidera branży.

„Zwieńczeniem naszej wieloletniej pracy, strategii rynkowej, jest fakt, że po 25 latach mamy pierwsze miejsce na rynku środków ochrony roślin i to jest wynik, który jest potwierdzony przez niezależną agencję sondażową, a konkretnie Kynetec. Jestem dumny z tego sukcesu. Myślę, że on wyznacza nam jeszcze bardziej ambitne cele na kolejne lata” – mówił Cezary Urban, dyrektor działu Agricultural Solutions w BASF.

Potwierdzeniem pozycji BASF na polskim rynku agro jest zwycięstwo w Rankingu Złota 100 Polskiego Rolnictwa tygodnika „WPROST” w kategorii „Najlepsze innowacje w branży rolno-spożywczej” oraz uhonorowanie w plebiscycie wydawnictwa „Farmer” fungicydu do ochrony buraków Belanty® tytułem Innowacyjnego Produktu Rolniczego roku 2022, natomiast feromonu RAK® 3+4 – Innowacyjnego Produktu Ogrodniczego roku 2022.

Firma BASF jest skoncentrowana m.in. na rozwiązaniach dla gospodarki obiegu zamkniętego czy dążeniu do zeroemisyjności. Wspiera cele Europejskiego Zielonego Ładu i ambicje Europy w dążeniu do neutralności klimatycznej, poprzez dostarczanie wielu innowacji, które wspierają rolnictwo.

W ostatnim czasie wprowadziła na rynek polski produkty oparte na substancji aktywnej o nazwie Revysol® (mefentriflukonazol), które pomagają uzyskać wyższe i zdrowsze plony, niezależnie od warunków pogodowych. Początkowo substancja dostępna była w zakresie ochrony zbóż (preparaty: RevyFlex®, Revysky®, RevyTop®), a od obecnego sezonu jest także wykorzystywana do ochrony buraka cukrowego przed chwościkiem buraka (preparat Belanty®).

Firma weszła również w zupełnie nowy segment, oferując rolnikom nasiona słonecznika. W tym roku wprowadzono dwie odmiany: Aluris CLP oraz InSun 222 CLP. Kolejnym nowym segmentem, w jakim chce być obecna, są produkty biologiczne. W tym zakresie firma BASF zaoferowała sadownikom produkt do zwalczania szkodników RAK® 3+4, oparty o technologię feromonową. Na uwagę zasługuje także biodegradowalna folia do ściółkowania Ecovio® wykorzystywana głównie w ogrodnictwie i warzywnictwie.

BASF ma także duże osiągnięcia w zakresie digitalizacji. Firma rozwija platformę xarvio®, która w łatwy sposób pomaga rolnikowi zarządzać i optymalizować wykonywane zabiegi z zakresu ochrony swoich upraw, a także sprawnie diagnozować problemy występujące na jego polu.

„Elon Musk powiedział kiedyś, że tworzy firmy, aby realizować potrzeby, a nie tylko dla tworzenia. Takie samo podejście mamy my. Chcemy odpowiadać na konkretne potrzeby klientów, związane z wyzwaniami współczesnego świata takimi jak zmiany klimatyczne, legislacja czy wzrastające koszty produkcji. Nasze innowacyjne produkty są odpowiedzią na te wyzwania” – powiedział Cezary Urban.

BASF Polska to nie tylko działalność produkcyjna i handlowa. Od wielu lat firma prowadzi różne inicjatywy związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. W 2011 roku została partnerem laboratorium chemicznego w Centrum Nauki Kopernik, gdzie do dziś dzieci i młodzież mogą odkrywać tajniki chemii. BASF Polska współpracuje z Politechniką Warszawską, Politechniką Wrocławską i Politechniką Śląską, a także z uczelniami rolniczymi.

W październiku 2022 r. ukazała się trzecia odsłona kampanii „Chemia jest Kobietą”, która ma być zachętą dla wszystkich kobiet zarówno tych młodszych, które dopiero wchodzą na ścieżkę swojej zawodowej kariery, jak i tych starszych z dużym doświadczeniem, by podejmować odważne decyzje zawodowe. W tej edycji organizatorki zdecydowały się zaprezentować wizerunki klientek BASF Polska, które na co dzień pracują w „męskich” zawodach.

Źródło: Materiał Partnera
 0

Czytaj także