KE: strony internetowe linii lotniczych wprowadzają klientów w błąd

KE: strony internetowe linii lotniczych wprowadzają klientów w błąd

Dodano:   /  Zmieniono: 
Co najmniej 200 stron internetowych europejskich przewoźników lotniczych wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu Komisji Europejskiej cytowanego przez Reutera. Wyniki badania mają być opublikowane w środę.

Rezultaty dochodzenia z udziałem przedstawicieli urzędów ds. lotnictwa cywilnego z 15 krajów UE w sprawie 400 stron internetowych wykazały: "ponad 50 proc. wszystkich stron internetowych zawierały nieprawidłowości, szczególnie odnośnie do wskazówek cenowych, warunków umowy i przejrzystości propozycji".

"Z kompaniami (lotniczymi) w ciągu czterech miesięcy skontaktują się władze i zwrócą się o wyjaśnienie lub zmianę tych praktyk" - napisano w raporcie. "Wobec tych, którzy tego nie zrobią, zostaną podjęte czynności prawne prowadzące do grzywny albo zamknięcia ich stron internetowych" - dodano w opracowaniu.

W badaniu nie wymieniano nazwy żadnego przewoźnika, lecz Komisja Europejska zamierza opublikować listę kompanii, których sprawa dotyczy.

W ubiegłym miesiącu hiszpański urząd ochrony konsumenta poinformował, że wykazał nieprawidłowości na stronach internetowych 12 sprzedawców biletów lotniczych, w tym u największych w Europie tanich linii lotniczych Ryanair, a także hiszpańskich przewoźników Vueling, Iberia i Spainair.

Największą liczbę nieprawidłowości znaleziono jednak w Belgii. Tam 46 z 48 stron internetowych podawało błędne informacje. Tymczasem w Austrii z 20 stron żadna nie naruszała unijnych regulacji konsumenckich.

pap, ss