40 milionów złotych na nowy węzeł A4. Samorządowcy wierzą, że to przełom

40 milionów złotych na nowy węzeł A4. Samorządowcy wierzą, że to przełom

Konferencja w Ropczycach
Konferencja w Ropczycach Źródło: Materiały prasowe / UMWP w Rzeszowie
Decyzja środowiskowa otwiera drogę do budowy nowego węzła na A4. Władze województwa podkarpackiego widzą w tym szansę na dynamiczny rozwój całego regionu.

We wtorek w Urzędzie Miejskim w Ropczycach odbyła się konferencja prasowa z udziałem lokalnych i regionalnych władz, na której podsumowano obecne prace nad kluczowymi inwestycjami drogowymi w regionie. Głównym tematem spotkania była prezentacja planów budowy nowego węzła na autostradzie A4 w miejscowości Ostrów.

Planowana budowa węzła na A4 w Ostrowie

Samorząd Województwa Podkarpackiego zakończył kluczowy etap przygotowań do realizacji nowego węzła drogowego na autostradzie A4. Dzięki uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, możliwe jest ogłoszenie przetargu na budowę węzła w systemie „zaprojektuj i wybuduj” jeszcze w tym roku. Nowy węzeł znacząco usprawni komunikację drogową w regionie, zapewniając lepszy dostęp do autostrady z drogi wojewódzkiej nr 986.

Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl nie krył entuzjazmu.

– Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, jak istotnym elementem rozwoju gospodarczego zarówno dla Ropczyc, jak i całego województwa podkarpackiego, jest budowa węzła w Ostrowie. Uzyskanie decyzji środowiskowej to krok milowy, który otwiera przed nami możliwość ogłoszenia przetargu. Mam nadzieję, że stanie się to jeszcze w tym roku – mówił.

Budowa węzła i modernizacja dróg dojazdowych

Nowy węzeł umożliwi bezpośrednie połączenie między drogą wojewódzką nr 986 a autostradą A4. Jak podkreślono na konferencji, inwestycja ta poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżowania, a także przyczyni się do zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdów, ograniczając emisję zanieczyszczeń oraz hałas.

Projekt węzła, opracowany we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, został wsparty finansowo przez Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych. Całkowity koszt inwestycji jest szacowany na około 40 mln złotych, z czego 25 mln pochodzi z funduszy rządowych. Projekt obejmuje nie tylko budowę węzła, ale także modernizację dróg dojazdowych, poprawę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, a także rozbudowę systemu odwodnienia i oświetlenia.

Samorządowcy przekonywali, że nowy węzeł drogowy w Ostrowie będzie miał strategiczne znaczenie dla rozwoju gospodarczego regionu. Ułatwi dojazd do stref ekonomicznych w Mielcu i Tarnobrzegu, a także do większych miast jak Krosno czy Jasło.

Czytaj też:
Północna Obwodnica Krakowa jest prawie gotowa. Publikujemy film z trasy
Czytaj też:
Cennik dla deweloperów. Dorzucą się do budowy dróg na nowych zasadach

Opracowała:
Źródło: Rzeszów News