Sprawa grupowych zwolnień w TV Puls w sądzie?

Sprawa grupowych zwolnień w TV Puls w sądzie?

Dodano:   /  Zmieniono: 
W efekcie rozwiązania działu informacyjnego, TV Puls przeprowadzi zwolnienia grupowe. Stacja nie ogłosiła jeszcze oficjalnie rozmiaru zwolnień, według pracowników ma to być 118 osób. Większość z nich zamierza odwołać się od tej decyzji do sądu pracy - mówią anonimowo dziennikarze.

Zwolnione osoby nie chcą wypowiadać się pod nazwiskiem, obawiają się bowiem, że ich sytuacja ulegnie pogorszeniu i mogą np. zostać zwolnieni dyscyplinarnie.

W przesłanej informacji dziennikarze napisali, że gotowa jest już lista 118 pracowników, którzy dostaną wypowiedzenia, a "pracodawca ogłosił, że nie zamierza wypłacić im żadnych odszkodowań, poza świadczeniami, które przewiduje ustawa o zwolnieniach grupowych".

"Na liście znaleźli się wszyscy dziennikarze Puls Raportu - programu informacyjnego stacji, a także większość prezenterów, operatorów, montażystów, producentów i obsługi technicznej programu" - informują anonimowo pracownicy Pulsu.

Dziennikarze zarzucają zarządowi, że "nie uwzględnił żadnego postulatu zwalnianych z pracy". Według pracowników jeszcze w środę Puls miał powiadomić o  zwolnieniach grupowych urząd pracy, a w piątek zacznie wręczać pracownikom wypowiedzenia.

Przedstawiciele TV Puls powiedzieli, że nie ustalono jeszcze dokładnej liczby osób, które otrzymają wypowiedzenia. "Trwają rozmowy, chcemy by nasi pracownicy dowiadywali się o zmianach ich dotyczących bezpośrednio od nas, a nie z mediów. Dlatego na tym etapie nie chciałbym tego komentować" - powiedział prezes zarządu TV Puls Dariusz Dąbski.

Pytany, czy w Pulsie odbędą się zwolnienia grupowe oraz czy pracownicy zapowiadają wystąpienie na drogę sądową, Dąbski powiedział: "Skala reorganizacji powoduje, że ma w tym przypadku zastosowanie ustawa o zwolnieniach grupowych".

W środę zmienił się też skład zarządu TV Puls - z zasiadania w nim zrezygnowała dyrektor do spraw finansowych Beata Dymacz. "Rezygnacja została przyjęta, Beata Dymacz pozostanie dyrektorem finansowym TV Puls, natomiast nowym członkiem zarządu zostanie Pietro Vicary, przedstawiciel News Corporation" -  poinformowała stacja.

W ubiegłym tygodniu decyzją rady nadzorczej TV Puls zrezygnowała z realizacji programów informacyjnych na żywo. W środę ukazało się ostatnie wydanie sztandarowego programu stacji "Puls Raport". Stacja ogłosiła, że kontynuacja codziennej emisji na żywo "z przyczyn biznesowych nie jest już możliwa". "Puls Raport" nadawany był od października 2007 r. i obok publicystyki miał być jednym z najważniejszych wyróżników odświeżonej ramówki Pulsu. 

Przeciwko nagłym zwolnieniom w Pulsie zaprotestowało w ubiegłym tygodniu Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. Jak podkreśliła organizacja "rezygnacja z  przyczyn biznesowych z programów informacyjnych przez właścicieli TV Puls, a co za tym idzie - zwolnienie z dnia na dzień zespołu, który ten program stworzył, realizował i osiągnął już wymierne, chociażby wynikami oglądalności sukcesy, jest niebezpiecznym precedensem, który może stać się powodem ograniczania wolności słowa i niezależności dziennikarskiej".

nd, pap

 0

Czytaj także