Wall Street Journal wygrywa na kryzysie
Ze znanych tytułów, nieznacznie wzrosła tylko sprzedaż konserwatywnego dziennika "Wall Street Journal", który sprzedawał się o 0,6 procent lepiej niż przed rokiem. Jest to jedna z nielicznych gazet, które sprzedają także swoje wydania internetowe, co liczy się w ogólnym bilansie. "WSJ", który wychodzi w ponad 2 milionach egzemplarzy, odebrał niedawno dziennikowi "USA Today" pierwszą lokatę na liście najlepiej sprzedających się gazet.
USA Today i New York Times na minusie
Sprzedaż "USA Today" spadła aż o 17,1 procent - z 2,3 mln do 1,9 mln egzemplarzy. Dziennik ten jest masowo rozprowadzany na lotniskach i w hotelach w USA, a wskutek recesji ruch turystyczno-biznesowy się zmniejszył. Z kolei najbardziej prestiżowa gazeta, "New York Times", zanotowała spadek sprzedaży o 7,3 procent, a więc mniejszy od ogólnokrajowej średniej. Nowojorski dziennik ma największy nakład w niedzielę - 1,4 mln egzemplarzy. Z innych czołowych gazet kryzys najbardziej dotknął "San Francisco Chronicle", której sprzedaż zmniejszyła się w II i III kwartale o 25,8 proc.
PAP, arb