Problemy OLT Express? Urząd Lotnictwa Cywilnego nic nie wiedział

Problemy OLT Express? Urząd Lotnictwa Cywilnego nic nie wiedział

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. PAP/Jerzy Undro)
Do Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie wpływały jakiekolwiek informacje o problemach w finansowym funkcjonowaniu przewoźników z grupy OLT Express - poinformowała rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Dodała, że przewoźnicy byli wielokrotnie kontrolowani.

Krasnodębska poinformowała, że Urząd nadzorował OLT Express Regional oraz OLT Express Poland - sprawdzał głównie bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczych.

- Od początku działalności przewoźników do końca lipca taką kontrolę przeprowadzono 14 razy. Oprócz tego z powodu dużej dynamiki rozwoju obu operatorów, rozszerzania składu floty, zwiększania zatrudnienia personelu, proces kontroli odbywał się praktycznie bez przerwy - poinformowała rzeczniczka. Zaznaczyła, że kontrole nie dały przesłanek wskazujących na pogarszanie się bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych.

- Po ogłoszeniu zaprzestania lotów przez OLT Express Regional ULC przeprowadził też kontrolę doraźną OLT Express Poland - dodała.

Rzeczniczka wyjaśniła, że ULC przyznał koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie przewozu lotniczego spółce Jet Air w październiku 2005 r., a w lutym 2012 r. w koncesji nazwa spółki została zmieniona na OLT Express Regional. W kwietniu 2011 r. koncesję otrzymała spółka Yes Airways, a w styczniu 2012 r. w koncesji nazwa spółki została zmieniona na OLT Express Poland.

Zgodnie z informacjami podawanymi przez OLT Express, od kwietnia do czerwca z jego usług skorzystało ponad 320 tys. pasażerów. OLT Express zatrudniał 800 osób: m.in. personel pokładowy, mechaników, obsługę samolotów, pracowników administracji, obsługi pasażerów, call center. Z danych linii wynika, że od kwietnia do czerwca uzyskała ponad 47 mln zł przychodu. Od końca października planowała uruchomienie połączeń europejskich.

Firma powstała w 2011 r. w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair oferowała loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była zaś linią czarterową, która latała samolotami typu Airbus A320.

OLT Express Poland złożył wniosek o upadłość 31 lipca. 27 lipca wniosek o upadłość ugodową złożyła firma OLT Express Regional.

zew, PAP