Lotos Kolej, spółka zależna Grupy Lotos, rozpoczęła realizację przewozów kolejowych w Niemczech. To perspektywiczny rynek dla polskiego przewoźnika - podała spółka.
Dzięki uruchomieniu przewozów Lotos Kolej wprowadza na rynek kompleksową ofertę obsługi kolejowej dla transportu pomiędzy Polską i Niemcami. Pierwszy pociąg przez Niemcy ruszył dziś o godz. 10.00.
Uruchomienie przewozów było możliwe dzięki uzyskaniu w lipcu br. przez Lotos Kolej niemieckiego certyfikatu bezpieczeństwa "B" Niemcy. - Od kilku lat analizowaliśmy możliwość wejścia na niemiecki rynek przewozów kolejowych. Przygotowaliśmy się do tego bardzo dokładnie i dziś możemy cieszyć się z pierwszego uruchomionego pociągu, który dostarczy produkty z Polski bezpośrednio do klienta w Niemczech - powiedział prezes Lotos Kolej Henryk Gruca, cytowany w komunikacie.
Decyzja o wejściu na ten konkurencyjny rynek podyktowana jest przede wszystkim oczekiwaniami klientów. Lotos Kolej wychodzi im naprzeciw i zwiększa swoje szanse na konkurowanie z alternatywnym transportem tj. samochodowy czy morski, dodał.
Przewozy na terenie Niemiec będą obsługiwane z wykorzystaniem wielosystemowych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX Bombardier, które są w eksploatacji spółki Lotos Kolej.
Ponadto Lotos Kolej realizuje przewozy na stacjach granicznych z Czechami, Słowacją i Białorusią. Spółka planuje również rozpocząć przewozy do stacji granicznej z Litwą i w ten sposób rozwinąć siatkę oferowanych połączeń w korytarzu Wschód-Zachód.
Zarząd Grupy Lotos planuje przeprowadzić ofertę publiczną Lotos Kolej. Spółka powinna być gotowa do debiutu w IV kw. 2016 r. Ostateczny termin oraz sposób upublicznienia Lotos Kolej będzie uzależniony od wyniku szczegółowych analiz oraz sytuacji na rynku kapitałowym.
Lotos Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik kolejowy na polskich torach. W 2014 r. spółka przewiozła 10,6 mln ton towarów. W tym roku planuje przewieźć ponad 12 mln ton produktów. Udział przewoźnika w polskim rynku (wg. pracy przewozowej) wynosi aktualnie blisko 10%.
Lotos Kolej uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu granicznym. Przewoźnik posiada swoje oddziały zlokalizowane na terenie całej Polski i we Frankfurcie nad Odrą.
(ISBnews)
Uruchomienie przewozów było możliwe dzięki uzyskaniu w lipcu br. przez Lotos Kolej niemieckiego certyfikatu bezpieczeństwa "B" Niemcy. - Od kilku lat analizowaliśmy możliwość wejścia na niemiecki rynek przewozów kolejowych. Przygotowaliśmy się do tego bardzo dokładnie i dziś możemy cieszyć się z pierwszego uruchomionego pociągu, który dostarczy produkty z Polski bezpośrednio do klienta w Niemczech - powiedział prezes Lotos Kolej Henryk Gruca, cytowany w komunikacie.
Decyzja o wejściu na ten konkurencyjny rynek podyktowana jest przede wszystkim oczekiwaniami klientów. Lotos Kolej wychodzi im naprzeciw i zwiększa swoje szanse na konkurowanie z alternatywnym transportem tj. samochodowy czy morski, dodał.
Przewozy na terenie Niemiec będą obsługiwane z wykorzystaniem wielosystemowych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX Bombardier, które są w eksploatacji spółki Lotos Kolej.
Ponadto Lotos Kolej realizuje przewozy na stacjach granicznych z Czechami, Słowacją i Białorusią. Spółka planuje również rozpocząć przewozy do stacji granicznej z Litwą i w ten sposób rozwinąć siatkę oferowanych połączeń w korytarzu Wschód-Zachód.
Zarząd Grupy Lotos planuje przeprowadzić ofertę publiczną Lotos Kolej. Spółka powinna być gotowa do debiutu w IV kw. 2016 r. Ostateczny termin oraz sposób upublicznienia Lotos Kolej będzie uzależniony od wyniku szczegółowych analiz oraz sytuacji na rynku kapitałowym.
Lotos Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik kolejowy na polskich torach. W 2014 r. spółka przewiozła 10,6 mln ton towarów. W tym roku planuje przewieźć ponad 12 mln ton produktów. Udział przewoźnika w polskim rynku (wg. pracy przewozowej) wynosi aktualnie blisko 10%.
Lotos Kolej uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu granicznym. Przewoźnik posiada swoje oddziały zlokalizowane na terenie całej Polski i we Frankfurcie nad Odrą.
(ISBnews)