Ryanair odda pieniądze swoim pasażerom. Także tym, którzy nie kupili biletów na stronie firmy

Ryanair odda pieniądze swoim pasażerom. Także tym, którzy nie kupili biletów na stronie firmy

Samolot linii lotniczych Ryanair
Samolot linii lotniczych Ryanair Źródło: Shutterstock / Dmitry Birin
Klienci Ryanaira, którzy zdecydowali się na kupno biletów za pośrednictwem nieautoryzowanych stron internetowych (m.in. Esky.pl i Fru.pl) dostaną od irlandzkiej firmy zwrot pieniędzy.

Ryanair pomoże swoim klientom uruchamiając opcję „Weryfikacji Pasażera”. Ryanair poinformował, że oprócz realizacji 90 proc. wszystkich zwrotów do końca lipca, opublikował nowy film instruktażowy dla tych klientów, których wnioski o zwroty pieniędzy zostały zablokowane przez pośredniczące biura podróży online.

Te nieautoryzowane strony internetowe, takie jak Kiwi.com, Esky.pl, Fru.pl (między innymi) przekazują fałszywe dane kontaktowe klienta Ryanairowi i dodają nazwiska klientów do „wirtualnych” kart kredytowych, które blokują zwrot pieniędzy bezpośrednio na konta klientów.

Nowa opcja „Weryfikacji Klienta” pomoże tysiącom pasażerów, którzy nie byli w stanie uzyskać zwrotu w związku z faktem, iż skorzystali z usług nieautoryzowanych pośredników „maskujących dane kontaktowe klientów i dane dotyczące płatności, a następnie odmawiających odpowiedzi na prośby klientów o zwrot pieniędzy” (cytat z oświadczenia Ryanaira).

W ostatnich tygodniach Dział Obsługi Klienta Ryanaira był zalewany skargami na te nieautoryzowane internetowe biura podróży, które odmawiały współpracy z Ryanairem i z klientami. Ryanair wzywa wszystkich swoich klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd i zapłacili za loty więcej niż na stronie Ryanair, do złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za pośrednictwem nowego formularza „Weryfikacji Klienta” na stronie Ryanair.com.

twitter

Eddie Wilson, prezes Ryanaira oświadczył:

„Z powodzeniem zwracamy gotówkę milionom klientów, którzy dokonali bezpośredniej rezerwacji w Ryanairze, a dzięki temu dysponowaliśmy prawdziwymi adresami e-mail i danymi dotyczącymi płatności. Nie byliśmy jednak w stanie poradzić sobie z tysiącami zwrotów dla klientów, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem tych nieautoryzowanych witryn, gdyż te dostarczają Ryanairowi fałszywe/fikcyjne dane kontaktowe klientów i płatności podczas procesu rezerwacji.

Te praktyki antykonsumpcyjne powinny zostać zbadane przez stowarzyszenia konsumentów i organy regulacyjne (CAA i CAR), aby upewnić się, że te nieautoryzowane internetowe biura podróży są zmuszone do przekazywania dokładnych danych kontaktowych klientów, aby Ryanair mógł rozpatrywać wnioski o zwroty, informować o zmianach w rozkładzie lotów i przesłać pilne powiadomienia.

W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair apodając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, a następnie żądają zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom. Aby chronić klientów, Ryanair stworzył teraz prosty proces „Weryfikacji Klienta” online i opublikował film instruktażowy, który umożliwia klientom zwrot bezpośrednio od Ryanaira.

Aby korzystać z najtańszych lotów, klienci powinni zawsze rezerwować loty bezpośrednio w Ryanairze. Nieautoryzowane witryny wprowadzają klientów w błąd poprzez dodatkowe opłaty i podają fałszywe dane kontaktowe/płatnicze, przez co nie mogą otrzymać zwrotu ani ważnych informacji od Ryanaira” – napisał Eddie Wilson.