Polski gigant odzieżowy stawia pod ścianą galerie handlowe. Ugną się?

Polski gigant odzieżowy stawia pod ścianą galerie handlowe. Ugną się?

Reserved
Reserved / Źródło: Materiały prasowe
LPP – firma, do której należą marki Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay – poinformowała o odstąpieniu od części umów z właścicielami galerii handlowych. Z powodu pandemii COVID-19 chce renegocjować warunki.

Galerie handlowe – w ograniczonej firmie – mają zostać uruchomione 4 maja. Tuż przed tym, jak donosi TVN24 Biznes, spółka LPP poinformowała, że wycofa się z części galerii. Odstąpienie od umów dotyczy aż 29,5 proc. ogólnej powierzchni, z której korzysta LPP.

Zarząd LPP napisał, że „rozpoczął proces formalnego przekazywania poszczególnym wynajmującym stosownych oświadczeń. Wobec zaistniałych okoliczności spowodowanych pandemią COVID-19 wykonywanie umów, o których mowa, na dotychczasowych warunkach jest trwale niemożliwe, co uzasadnia skorzystanie przez LPP z przysługujących LPP uprawnień. Spółka odstąpi od umów na używanie powierzchni handlowych stanowiących około 29,5 procent ogólnej liczby metrów kwadratowych powierzchni handlowej wykorzystywanej przez Grupę Kapitałową LPP SA”.

Firma LPP jest przy tym gotowa na renegocjację umów. Będzie rozmawiać z właścicielami galerii na temat umów „zawierających warunki adekwatne do nowych okoliczności. Celem zarządu jest adaptacja warunków sprzedaży z wykorzystaniem powierzchni handlowej w galeriach handlowych do bezprecedensowej zmiany stosunków gospodarczych i społecznych wywołanych COVID-19 oraz wprowadzonymi zakazami i ograniczeniami prowadzenia handlu przez rząd RP”.

„Zniesienie zakazu handlu z oczywistych względów nie mityguje ryzyka długotrwałego spadku zainteresowania klientów odwiedzinami i zakupami w galeriach handlowych, co negatywnie i długotrwale wpłynie na poziomy przychodów w tym kanale sprzedaży po zniesieniu zakazu. Przewidywane ograniczenia w postaci montowania w galeriach handlowych kamer termowizyjnych z pomiarem temperatury i segregacją klientów na różne grupy ryzyka (czerwoną, żółtą i zieloną), ostrzeżenia z megafonów o ryzyku COVID-19, obowiązek dokonywania zakupów w maseczkach i gumowych rękawiczkach ograniczających swobodne dotykanie i przymierzanie towarów, a także ograniczenia co do liczby klientów w sklepie i galerii handlowej powoduje, że rzeczywistość handlowa będzie zupełnie” – pisze zarząd LPP. Według niego „uzasadnia to od strony prawnej odstąpienie od dotychczasowych umów. Wymusza też głęboką zmianę modelu biznesowego sklepów funkcjonujących w galerii handlowych i samych galerii handlowych oraz określenie nowych warunków ewentualnej współpracy”.

Czytaj też:
Wraz z otwarciem galerii handlowych znikną „godziny dla seniorów”
Czytaj też:
II etap luzowania obostrzeń. Oto najważniejsze zmiany

Opracował:
Źródło: LPP, TVN24 Biznes
 2

Czytaj także