11 procent pytanych nie ma zdania w tej sprawie, a 21 procent świadomie kupuje produkty wspomnianych firm.
Osoby, które najchętniej rezygnują z produktów firm działających w Rosji to wyborcy opozycji – 77 proc. Natomiast wśród wyborców Zjednoczonej Prawicy jest to 61 proc. Najmniejszą wolę bojkotu wyrażają wyborcy niezdecydowani.
Polacy bojkotują firmy, które zostały w Rosji
Zapewnienia o bojkocie wydają się przekładać na realne wyniki sprzedażowe. Według analityków PKO BP płatność kartami w sieciach handlowych spadła w tych sieciach, które zdecydowały się pozostać w Rosji.
Wśród sieci handlowych, które zdecydowały się pozostać w Rosji, głównymi są należące do francuskiej grupy Association Familiale Mulliezsieci sieci Auchan, Leroy Merlin oraz Decathlon. Spotkały się one ze zdecydowaną krytyką międzynarodową, a jak pokazują statystyki także z bojkotem przez konsumentów.
2,2 mln uchodźców w Polsce
Z sondażu wynika także, że większość Polaków pozytywnie ocenia rządową opiekę nad uchodźcami z Ukrainy, uważa tak 65 proc. pytanych. Odmienną opinię ma 29 proc., a 7 proc. nie ma zdania.
Od momentu rosyjskiej inwazji militarnej na Ukrainę do Polski zbiegło 2,2 milionów osób przebywających w Ukrainie. Znaczna część z tej grupy planuje pozostać w Polsce, aby po zakończeniu wojny wrócić do domu.
Czytaj też:
Wielki francuski koncern wyłamuje się z bojkotu Rosji. Renault wznawia produkcję w Moskwie
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.