Cosmopolitan to pierwsza i jedyna wieża mieszkalna w Polsce, w której wszystkie apartamenty zostały sprzedane. Na dodatek podczas epidemii koronawirusa.
Galeria:
Apartamenty w Cosmopolitan w Warszawie
Projekt autorstwa światowej sławy architekta Helmuta Jahna, stworzył nową kategorię na rynku nieruchomości premium w Polsce. Ceny w apartamentowcu były weryfikowane tylko w górę i w ciągu 4 ostatnich lat wzrosły o 25 proc. Najdroższe apartamenty sprzedawano w cenie dochodzącej do 45 tys. zł za mkw. Średnia cena w ostatnich miesiącach przekroczyła 39 tys. zł za mkw.
W sumie za 10 najdroższych apartamentów sprzedanych w Cosmopolitan nabywcy zapłacili 104 mln zł. W finalizowaniu sprzedaży Cosmopolitan nie przeszkodziło obecne spowolnienie gospodarcze.
44-piętrowy Cosmopolitan jest całkowicie przeszklony. Duże i otwierane okna, to unikalna cecha inwestycji. Dzięki nim wnętrza są jasne i przestronne. Z każdego z 236 stylowo zaprojektowanych i wyposażonych apartamentów rozciąga się spektakularny widok na panoramę Warszawy. Oprócz centrum z Pałacem Kultury i Nauki, z okien budynku można podziwiać Stadion Narodowy, Ogród Saski, warszawskie Stare Miasto, Muranów czy zmieniającą się zabudowę Woli.
To pierwszy tej klasy apartamentowiec, który w momencie oddania do użytku był w pełni wykończony i wyposażony. We wszystkich pomieszczeniach wykorzystano materiały i sprzęty najwyższej jakości. Na podłogach położono deski dębowe, dostępne w trzech wersjach kolorystycznych. Cosmopolitan oferuje ceramikę i armaturę prestiżowych, światowych marek, meble kuchenne i sprzęt AGD renomowanych producentów, wbudowane szafy, przeszklone garderoby, punktowe oświetlenie.
Roletami i klimatyzacją można sterować z każdego pomieszczenia dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania HMS. Dzięki niemu można m.in. obudzić się przy dźwiękach ulubionej muzyki, gdy rolety wpuszczą do wnętrza promienie słońca, a podłoga w łazience już się ogrzeje. Wszystkie te udogodnienia pomogły w stworzeniu miejsca i produktu, jakich wcześniej na polskim rynku nie było. Kluczowa dla powodzenia projektu była jego niezwykle atrakcyjna lokalizacja. Budynek położony jest tuż obok historycznego placu Grzybowskiego oraz Ogrodu Saskiego.
Niewątpliwy sukces sprzedażowy Cosmopolitan nie byłby możliwy bez konsekwentnie prowadzonej strategii komunikacji, zgodnie z którą nowy budynek, kojarzący się na pierwszy rzut oka z biurowcem, należało otworzyć na miasto, w pewnym sensie „oswoić”, pokazać, że jest częścią nowoczesnej Warszawy. Pomogły w tym liczne wydarzenia, eventy, koncerty i wystawy organizowane w wyjątkowej przestrzeni 42 piętra Cosmopolitan, 160 metrów nad ziemią.
Odwiedzający je goście mogli podziwiać dzieła bądź samych artystów, w niebanalnym otoczeniu, z zachwycającą panoramą stolicy w tle. Na 42 piętrze w świątecznej scenerii można było wysłuchać niezapomnianego koncertu trójki znakomitych artystów, którzy na ten jedyny wieczór połączyli swoje talenty. Na jednej scenie wystąpili wtedy Anna Maria Jopek, Tomasz Stańko oraz Jimek, czyli Radzimir Dębski.
Kilka miesięcy później JImek wraz z kilkudziesięcioosobową orkiestrą Młodej Polskiej Filharmonii postanowił zawojować oczy i uszy widzów. Najpierw zaplanował cykl prób na 42 piętrze, by po kilku dniach na patio Cosmopolitan dać koncert, któremu z zainteresowaniem przysłuchiwali się przechodzący obok mieszkańcy Warszawy oraz turyści. To wtedy Jimek znany z niekonwencjonalnych kompozycji i zamiłowania do poszukiwania nowych brzmień, spełnił jedno ze swoich największych marzeń, łącząc ze sobą dwa muzyczne światy. Po kilku dniach prób, muzycy zorganizowali spontaniczny koncert na sąsiednim placu Grzybowskim, który obejrzało i wysłuchało ponad 1000 osób.
Wśród innych, spektakularnych wydarzeń warto wymienić dwie niezapomniane wystawy obrazów pochodzących z prywatnego zbioru Jankilevitsch Collection. Jedną z nich była prezentacja unikatowych obrazów polskiej malarki żydowskiego pochodzenia Meli Muter. Drugim, wystawa wyjątkowych dzieł Wojciecha Fangora. Dzieła artysty prezentowano w specjalnie zaaranżowanych wnętrzach 42 piętra, w którym ważną rolę odgrywała również panorama Warszawy widziana z okien Cosmopolitan. Obie wystawy, mimo ograniczeń związanych z udostępnieniem przestrzeni zwiedzającym tylko w weekendy, obejrzało w sumie ponad 20 tysięcy widzów.
W ostatnich tygodniach zainteresowanie klientów nieruchomościami premium nie słabnie. Z najnowszych analiz High Level Sales & Marketing na podstawie danych redNet wynika, że w I kwartale 2020 roku ceny nieruchomości premium w Warszawie wzrosły o 13 proc. r/r. Liczba sprzedanych lokali zwiększyła się z 13 w I kw. 2019 do 28 w I kw. 2020, co oznacza wzrost o 115 proc. r/r. Zainteresowanie luksusowymi nieruchomościami wyraźnie się zwiększyło.
Według ekspertów HLSM największym zainteresowaniem cieszą się obecnie nieruchomości gotowe do odbioru już w tym roku, a ich potencjalni nabywcy szybciej niż przed epidemią podejmują decyzje zakupowe i są w większym stopniu skłonni do transakcji gotówkowych. Klienci poszukują kameralnych inwestycji w mieście, ale z ogrodem czy tarasem, posiadłości pod Warszawą z dużymi działkami lub domów nad morzem. Wśród motywacji zakupowych dominują chęć bezpiecznego lokowania nadwyżki kapitału w nieruchomości premium lub poprawy warunków. Stąd dużo zapytań o inwestycje z dużymi tarasami, ogrodami i działkami.
Czytaj też:
To chyba najdziwniejszy dom na świecie. Wnętrza szokują, ale cena kusiCzytaj też:
Pandemia nie sprzyja kupowaniu mieszkań. Polacy wyraźnie ograniczyli zaciąganie kredytów