Google zastępuje swoje kultowe logo koperty Gmaila projektem, który znacznie bardziej pasuje do innych produktów Google'a.
Nowe logo Gmaila to teraz litera M wykonana z podstawowych kolorów marki Google – niebieskiego, czerwonego, żółtego i zielonego. Ściślej pasuje do podobnych logo Google'a: Map Google'a, Zdjęć Google'a, Chrome'a i wielu innych produktów Google'a. Nie ma już koperty.
Miało być bez M
„Fast Company” donosi, że Google rozważało całkowite usunięcie M lub całkowite usunięcie czerwonego koloru z Gmaila, ale osoby zaangażowane w badania użytkowników nie były zadowolone ze zmian. Badania pomogły jednak Google'owi zdać sobie sprawę, że kopertowa część logo Gmaila nie była krytycznym elementem projektu, co pozwoliło zespołowi eksperymentować z zachowaniem litery M i dodaniem tradycyjnej palety kolorów Google.
Kolory się zgadzają
Nowe logo Gmaila nadal wydaje się przeważnie czerwone, z niewielką nutą żółtego i niebiesko-zielonego podtrzymującego łuk litery M. Jeśli umieścisz je obok innych logo Google'a, trudno je będzie jednak rozróżnić. Google zmienił również swoje logo Kalendarza, Dokumentów, Spotkań i Arkuszy, aby pasowały do nowego projektu Gmaila.
Nowe logo to część szerszej modernizacji oprogramowania Google G Suite, które zostało przemianowane na Google Workspace. Google próbuje połączyć Gmaila, Czat i Dokumenty w centralnej lokalizacji, aby lepiej konkurować ze zintegrowanym podejściem Microsoft Office, a zwłaszcza pocztą Outlook.