Podczas „Tuzów Biznesu”, wydarzenia tygodnika „Wprost”, firma Quantum Neuron zaprezentowała swoją głosową Personę AI. Firma ta wdraża koncepcję tzw. person tekstowych AI już od kilku lat, ale tym razem poszła o krok dalej – uruchomiła produkt „voice persony”. To system, który integruje się z technologią VOIP, i procesuje całą rozmowę telefoniczną według zadanych sekwencji („stage’y”).
Błażej Chyła, założyciel międzynarodowej, cyfrowej grupy Quantum Holding, w której to skład wchodzi Quantum Neuron AI tłumaczył podczas wydarzenia, że tzw. agenci AI automatyzują procesy, ale persony AI będą czymś więcej – przestrzenią, które pozwalają komunikować się w ludzkim stylu.
– Voice persony mają zadanie automatycznie odpowiednio kategoryzować, klasyfikować potrzeby, dobierać role, a także wdrażać emocje do swoich wypowiedzi – wyjaśniał.
Zaprezentowana voice persona wykorzystuje do 8 znanych nam LLM-ów, czyli modeli językowych – model głosowej persony został wytrenowany przez Quantum Neuron tak, aby zawsze wybierać najlepszy model do danego zadania.
Co daje wdrożenie persony głosowej?
Przykładowo w agencji nieruchomości oprócz odbierania telefonów z leadów i umawiania spotkań, może również odpowiadać na pytania interesariuszy. Redukuje tym samym czas rozmów z klientem o ok. 50%.
Z kolei np. w salonach beauty, dzięki temu, że działa non stop (nie jak zwykły pracownik w określonych godzinach pracy), może o 25% zwiększyć liczbę rejestracji na wizyty. Jej zaletą jest też to, że się nie myli – ma bowiem dostęp do baz wektorowych i może natychmiast podawać klientom dane z tych baz. Przykładowo, gdy klienci proszą agenta nieruchomości, jaki rozkład ma dane mieszkanie, a ile metrów poszczególne pomieszczenia, swoją odpowiedź persona może sformułować szybciej niż człowiek.
- Na 1000 komunikacji aż 997 z nich nie zostało rozpoznanych jako rozmowy z AI – podkreślał Błażej Chyła.
Firma Quantum Neuron wyceniana jest obecnie na 29 mln euro.