Apple zdominował tegoroczne Worldwide Developers’ Conference. Oprócz aktualizacji hardware’u swoich laptopów przedstawił światu własny serwis mapowy oraz ulepszenia asystentki Siri. Pokazał też coraz mocniejsze zintegrowanie systemu iOS 6 z portalem społecznościowym Zuckerberga.
Tim Cook, zastępca Steve’a Jobsa na stanowisku CEO w Apple’u, zapowiedział, że jego firma pracuje nad usprawnieniem swojej wyszukiwarki Safari, m.in. poprzez poprawę wyszukiwania w oknie adresu przeglądarki. Ta oraz inne usługi mają spowodować zdystansowanie Google oraz dynamicznie rozwijającej się platformy mobilnej Android.
Koncern stara się poprzez uatrakcyjnienie swojej oferty na urządzenia mobilne zatrzymać użytkowników w rodzinie produktów Apple. Oprócz tego nowe usługi mają być orężem w walce z najgroźniejszą konkurencją na rynku smartfonów, czyli Samsungiem wyposażonym w system Android.
Największą nowością, jaką zaprezentował Apple, jest serwis mapowy podobny do Google Maps, ale poszerzony m.in. o nawigację wewnątrz budynków. Nad tą zbudowaną od podstaw usługą firma pracowała przez kilka ostatnich lat. Jest ewidentnym ciosem wymierzonym w Google, który w swój serwis zainwestował ogromne pieniądze, a teraz straci większość użytkowników korzystających z iPadów i iPhone’ów.
Ponadto Apple ulepszył popularną elektroniczną asystentkę Siri. Krytykowana za niedokładność usługa została wzbogacona o nowe odpowiedzi, zwłaszcza na pytania związane z rozrywką (kino, restauracje, sport). Włada również większą liczbą języków oraz została zintegrowana z nowym serwisem nawigacyjnym.
Znaczącą aktualizacją systemu jest jego bliskie zintegrowanie z Facebookiem. Użytkownicy urządzeń mobilnych Apple’a mogą teraz m.in. za pomocą komendy głosowej zamieszczać posty w portalu (np. zdjęcia). Ten kierunek rozwoju jest niewygodny dla Google, który próbuje wypromować własny portal społecznościowy i otwarcie rywalizuje na tym polu z serwisem Zuckerberga.
Kolejnym wymierzonym w Google ciosem było przedstawienie (podczas Worldwide Developers’ Conference 2012 w San Francisco) aktualizacji hardware’owych sprzętu Apple’a, zwłaszcza laptopów (pisaliśmy o tym wczoraj). Na tym polu Google nie może bezpośrednio rywalizować z Apple’em. Co nie zmienia faktu, że znacznie wpłynął na zbudowanie silnej konkurencji dla tej firmy. Smartfony Samsunga z systemem operacyjnym Android produkcji Google są obecnie najgroźniejszym rywalem dla iPhone’a.
Sojusz Apple’a z Facebookiem wydaje się korzystny dla obu graczy. Również dla konsumentów, którzy coraz bardziej obawiają się hegemonii firmy Google obecnej w niemal każdej dochodowej sferze usług internetowych.
Koncern stara się poprzez uatrakcyjnienie swojej oferty na urządzenia mobilne zatrzymać użytkowników w rodzinie produktów Apple. Oprócz tego nowe usługi mają być orężem w walce z najgroźniejszą konkurencją na rynku smartfonów, czyli Samsungiem wyposażonym w system Android.
Największą nowością, jaką zaprezentował Apple, jest serwis mapowy podobny do Google Maps, ale poszerzony m.in. o nawigację wewnątrz budynków. Nad tą zbudowaną od podstaw usługą firma pracowała przez kilka ostatnich lat. Jest ewidentnym ciosem wymierzonym w Google, który w swój serwis zainwestował ogromne pieniądze, a teraz straci większość użytkowników korzystających z iPadów i iPhone’ów.
Ponadto Apple ulepszył popularną elektroniczną asystentkę Siri. Krytykowana za niedokładność usługa została wzbogacona o nowe odpowiedzi, zwłaszcza na pytania związane z rozrywką (kino, restauracje, sport). Włada również większą liczbą języków oraz została zintegrowana z nowym serwisem nawigacyjnym.
Znaczącą aktualizacją systemu jest jego bliskie zintegrowanie z Facebookiem. Użytkownicy urządzeń mobilnych Apple’a mogą teraz m.in. za pomocą komendy głosowej zamieszczać posty w portalu (np. zdjęcia). Ten kierunek rozwoju jest niewygodny dla Google, który próbuje wypromować własny portal społecznościowy i otwarcie rywalizuje na tym polu z serwisem Zuckerberga.
Kolejnym wymierzonym w Google ciosem było przedstawienie (podczas Worldwide Developers’ Conference 2012 w San Francisco) aktualizacji hardware’owych sprzętu Apple’a, zwłaszcza laptopów (pisaliśmy o tym wczoraj). Na tym polu Google nie może bezpośrednio rywalizować z Apple’em. Co nie zmienia faktu, że znacznie wpłynął na zbudowanie silnej konkurencji dla tej firmy. Smartfony Samsunga z systemem operacyjnym Android produkcji Google są obecnie najgroźniejszym rywalem dla iPhone’a.
Sojusz Apple’a z Facebookiem wydaje się korzystny dla obu graczy. Również dla konsumentów, którzy coraz bardziej obawiają się hegemonii firmy Google obecnej w niemal każdej dochodowej sferze usług internetowych.