Jak przenieść sklep do internetu?
Artykuł sponsorowany

Jak przenieść sklep do internetu?

Sklep w internecie
Sklep w internecie Źródło: Materiały prasowe
Sklep internetowy to w dzisiejszych czasach narzędzie, z którego korzysta coraz więcej firm. Nabywcy chętnie sięgają po wygodne rozwiązania, kupując produkty w sieci i wpływając na rozwój sklepów online. Jak przenieść sklep do internetu? O czym warto pamiętać? Jak założyć własny sklep online? Jakie korzyści da nam takie rozwiązanie?

Własny sklep internetowy

Prowadzenie własnego sklepu online jest nie lada wyzwaniem i wymaga zaangażowania oraz śledzenia na bieżąco zmian rynkowych. Warto zauważyć, że sklep internetowy stanowi szansę na rozwój swojej firmy oraz zdobycie niezależności. Wzrost zapotrzebowania na oferty sprzedażowe w internecie sprawia, że w dzisiejszych czasach coraz więcej firm wdraża takie rozwiązanie w swojej działalności. Użytkownik dzięki temu może zrobić zakupy bez wychodzenia z domu, o każdej porze dnia i nocy, wyszukując sprawnie to, co go interesuje. Własny sklep online może dać szereg korzyści, pod warunkiem, że znajdziemy grupę odbiorców i postawimy na ciągły rozwój firmy.

Innowacyjne rozwiązania

Prawidłowe założenie sklepu online jest dochodowym zajęciem wtedy, gdy skorzystamy ze sprawdzonych i innowacyjnych rozwiązań. Aktualnie sporym zainteresowaniem w sieci cieszą się sklepy z:

  • ubraniami,
  • książkami,
  • zabawkami,
  • artykułami multimedialnymi,
  • dodatkami do domu,
  • obuwiem,
  • zdrowymi produktami i ekologicznymi kosmetykami,
  • biożywnością.

Okazuje się, że skorzystać możemy w tym celu z samodzielnego założenia sklepu w sieci, stawiając na fachowe oprogramowanie. Największą popularnością cieszą się tzw. sklepy w chmurze, które bazują na łatwym oprogramowaniu dostępnym z przeglądarki internetowej. Obsługiwanie takiego sklepu jest łatwe i sprawne, gdyż bazuje na intuicyjnym zarządzaniu sklepem, dodawaniu aktualności, czy też nowych produktów. Wyniki biznesowe warto zmaksymalizować, co da szereg korzyści.

Pomysł na działalność w sieci

Wyżej wymienione branże mają największą szansę na sukces w dzisiejszych czasach. Ludzie chętnie sięgają po ekologiczne wyroby, które są związane z promowaniem zdrowego stylu życia. Rosnąca konkurencja w sferze online nie ułatwia zadania, dlatego warto znaleźć niszę, która pozwoli nam się wybić. Korzyścią związaną z niszowymi biznesami jest fakt, że nie wymagają one korzystania ze sporego kapitału, przy czym potrafią generować spore zyski.

Po dokładnym rozważeniu tego, na jakiej działalności się skupimy, konieczne jest wybranie platformy e-commerce. Na szczęście nie musimy korzystać z pomocy fachowych programistów i z wielkiego zaplecza serwerowego, gdyż znacznie tańszą i lepszą opcją są sklepy w chmurze. Specjalne oprogramowanie jest bardzo dobrym rozwiązaniem dającym wiele możliwości.

Oprogramowanie do sprzedaży

CStore jest innowacyjnym oprogramowaniem do sprzedaży przez sklep internetowy i platformę B2B. Dzięki temu uzyskamy automatyzację procesów sprzedażowych za pomocą integracji z ERP, WMS i innymi kanałami sprzedaży. Okazuje się, że takie rozwiązanie pozwoli nam znacznie zaoszczędzić czas i koszty związane z wykonywaniem powtarzalnych zadań - system działa w taki sposób, że procesy wykonywane są automatycznie. Z oprogramowania tego typu warto skorzystać wtedy, gdy:

  • przyjmujemy zamówienia online bez konieczności kontaktu mailowego lub telefonicznego z klientem,
  • nasza oferta jest widoczna w kilku kanałach dystrybucji (np. porównywarki cenowe, Allegro),
  • pragniemy skorzystać z automatycznego wystawiania i przesyłanie dokumentów sprzedażowych do klientów,
  • odbiorcy mogą korzystać z wglądu dostępności towaru w magazynie.

CStore.pl posiada kilkanaście lat doświadczenia, dzięki czemu każdy klient jest traktowany indywidualnie, a oferta zostaje dopasowana do jego potrzeb. Optymalizacja czasu zespołu w firmie jest bardzo ważna i pozwala zająć się tym, co istotne, czyli rozwojem działalności. Transakcje możemy prowadzić także bezobsługowo, co zniweluje ryzyko błędów popełnianych przez pracowników oraz znacznie zaoszczędzi cenny czas.

Towar i magazyn

Przenosząc sklep do internetu musimy pamiętać o towarze oraz magazynie. Zakup asortymentu to kwestia, która zależy od danego sklepu - niekiedy konieczne są spore zapasy, innym razem stawia się na mniejsze ilości. W tym przypadku pewną zasadą jest to, aby na początku nie robić za dużych zapasów magazynowych, dzięki czemu sprawdzimy, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem odbiorców. Warto zatem kupić kilka różnych produktów po jednej lub dwóch sztukach, następnie wystawić je na sprzedaż oraz obserwować, jak zachowują się konsumenci. Nie zapominajmy o zdjęciach produktów, które pozwolą na dokładne przedstawienie ich atutów.

Jeśli chodzi o magazyn, wielu przedsiębiorców na początku przechowuje wyroby w swoim domu (np. w piwnicy, czy też innym pomieszczeniu przystosowanym do przechowywania towaru). Możemy także postawić na wynajmowanie magazynu lub dropshipping. To ostatnie pojęcie dotyczy modelu sprzedaży, w którym proces przechowania i wysyłania towaru do klienta przeniesiony zostaje ze sklepu na hurtownię. Najprościej rzecz ujmując, dropshipping polega na tym, że paczkę do klienta wysyła hurtownia. Dzięki temu uniknąć możemy dodatkowych kosztów związanych z magazynowaniem, co przełoży się także na niższe marże. Hurtownia w tym przypadku pobiera opłaty za wykonanie tych czynności, jednakże ostatecznie sklep płaci jedynie za towar sprzedany, a nie za wyroby znajdujące się na stanie.

Przeniesienie sklepu do internetu wbrew pozorom nie jest skomplikowanym zadaniem, jednakże wymaga użycia specjalnych narzędzi pozwalających uzyskać pożądany efekt. Ciekawą oferty bazują na nowoczesnym oprogramowaniu pozwalającym stworzyć sklep internetowy z naszych marzeń. Za jego pomocą dostosujemy wszelkie aspekty do własnych oczekiwań i będziemy cieszyć się zautomatyzowanymi procesami oszczędzającymi nasz czas. Obecnie sklepy online przeżywają spore oblężenie i cieszą się ogromnym uznaniem na rynku. Nie bez powodu inwestuje w nie coraz więcej firm, które pragną dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Rozwój swojej firmy w sieci daje ogromne możliwości.

Źródło: cStore