Zamiast milionów wydali 5 dolarów. Burger King pokazał, jak zrobić tanią kampanię. Efekt może być odwrotny

Zamiast milionów wydali 5 dolarów. Burger King pokazał, jak zrobić tanią kampanię. Efekt może być odwrotny

Burger King
Burger King / Źródło: Shutterstock / agencies
Burger King przechytrzył graczy? Firmie może się tak wydawać, ale jeszcze nie wie, że zadarł z bardzo kapryśną społecznością.

Takie ruchy często kończą się wizerunkową katastrofą. Burger King jeszcze nie wie, że zadarł z bardzo kapryśną grupą społeczną. Firma postanowiła obejść przepisy i zrobić sobie kampanię reklamową bardzo tanim kosztem.

„Przelewam pięć dolarów, aby powiedzieć Ci, że w aplikacji Burger King możesz kupić Whoopera, małe frytki i mały napój za pięć dolarów” – czytał automat, służący do informowania o treści donate'ów na jednym ze streamów na platformie Twitch. „Pojedź do najbliższego Burger Kinga i skorzystaj z jednej ze świetnych promocji za trzy dolary, które właśnie ci przelałem” – informowała inna z wpłat.

twitter

Społeczność krytykuje

Kampanią pochwaliła się agencja Ogilvy, dla której nie jest to pierwszy projekt zrealizowany w grach komputerowych. Współpracowała również z producentem majonezu Hellmanns w Kanadzie. Który dzięki działaniom graczy w grze Animal Crossing (hicie w czasie globalnego lockdownu), przekazywał posiłki dla organizacji charytatywnych.

Tym razem efekt może być jednak odwrotny od zamierzonego. Bardzo szybko pojawiły się głosy krytykujące działanie firmy. „Korzystacie z systemu, który został stworzony, aby wspierać twórców. Jesteście dużą firmą, którą stać na profesjonalną kampanię reklamową, a jeszcze chwalicie się tym, co zrobiliście?” – czytamy w jednym z komentarzy pod twittem agencji. „Zmalali zasady, oszukali streamerów i stosują podstępny marketing” – twierdzi inny użytkownik. Wielu komentujących zaznacza również, że wyraźnie złamano warunki korzystania z serwisu Twitch. Może to narazić również streamerów, na których kanałach pojawiły się tego typu reklamy.

Czytaj też:
Streamer z upadłej platformy zaliczył spektakularny powrót. Pół miliona widzów oglądało, jak gra w Valorant

Opracował:
Źródło: Twitter / @Ogilvy
 0

Czytaj także