Polski bank i Amazon łączą siły. Na chmurze zyskają klienci

Polski bank i Amazon łączą siły. Na chmurze zyskają klienci

Logo AWS – Amazon Web Services
Logo AWS – Amazon Web Services Źródło:Shutterstock / Michael Vi
Bank Pocztowy zdecydował się przenieść cały system bankowości elektronicznej do chmury obliczeniowej Amazon Web Services (AWS). Klienci mogą liczyć na nowe usługi oraz poprawione działanie środowiska.

Jak potwierdził Bank Pocztowy w oficjalnym komunikacie – cały system informatyczny, w tym bankowość internetowa, zostanie przeniesiony do chmury obliczeniowej AWS. Web Services wraz z partnerem, firmą Tameshi, zaproponował wysoce wydajne rozwiązanie, które spełnia też wszystkie wymogi polskiego prawa.

Przenosiny właśnie się rozpoczęły, a całkowicie zakończą się już w przyszłym roku. Wcześniej rozwiązania AWS były dogłębnie testowane przez okres aż 5 miesięcy.

Bank Pocztowy wybrał chmurę AWS – zyskają klienci

Czemu polski Bank Pocztowy zdecydował się na przenosiny do chmury amerykańskiej firmy? Instytucja zaznacza, że jednym z kluczowych powodów jest możliwość błyskawicznego rozwoju nowych funkcji. Nowoczesne rozwiązania mają zapewnić „szybszy rozwój i oferowanie nowych usług” dla klientów banku.

Dodatkowym zyskiem dla Banku Pocztowego jest także obniżenie kosztów związanych z utrzymaniem infrastruktury IT.

– Warto zauważyć, że jesteśmy jednym z pierwszych banków w Polsce, który nie tylko podjął decyzję, ale także rozpoczął proces przenoszenia bankowości elektronicznej do chmury obliczeniowej. W Europie Zachodniej i na świecie jest to obecnie bardzo często spotykany trend na rynku bankowym – podkreśla Jacek Presz, dyrektor Biura Zarządzania IT Banku Pocztowego.

Jakie są zyski z bankowości w chmurze obliczeniowej?

Jak dodaje Presz, decyzja ma też związek z otwarciem przez AWS tzw. polskiej strefy lokalnej, dzięki czemu dane rodzimych klientów mogą pozostać na terytorium naszego kraju. Daje to dodatkowe bezpieczeństwo przechowywania tych informacji.

– Bank Pocztowy, wybierając rozwiązanie chmurowe AWS, już obecnie jest w stanie oferować swoim klientom innowacyjne rozwiązania np. ułatwiające składanie wniosków bankowych. AWS pomaga bankom na całym świecie obniżać koszty i w krótkim czasie wprowadzać nowe rozwiązania dla ich klientów przy wykorzystaniu najnowszych technologii – zachwala Tomasz Olejnik, dyrektor generalny AWS ds. sektora publicznego w Europie Środkowo-Wschodniej.

Bank Pocztowy znany jest z innowacji, m.in. pierwszej nad Wisłą biometrycznej karty płatniczej czy systemu CRM, drobiazgowo dopasowującego oferty do potrzeb klientów. Obecnie bank pracuje zaś nad funkcją „ROR na selfie” – umożliwi ona otwarcie konta za pomocą zdjęcia i skanu twarzy.

Czytaj też:
„Rosjanie nie mogą zniszczyć chmury”. Ukraiński wicepremier dziękuje Amazonowi
Czytaj też:
Amazon odpalił AI na orbicie. To pierwszy taki test w historii