Facebook i Instagram bez reklam. Użytkownicy muszą za to zapłacić

Facebook i Instagram bez reklam. Użytkownicy muszą za to zapłacić

Instagram, zdjęcie ilustracyjne
Instagram, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Shutterstock / AngieYeoh
Firma Meta ogłosiła program subskrypcji, które umożliwią przeglądanie Facebooka i Instagrama bez reklam. Nowa usługa lada moment wystartuje w Europie. Tak przedstawiają się ceny.

Facebook i Instagram przechodzą metamorfozę, bo na serwisach można wyłączyć reklamy. Oferta nowego abonamentu dotyczy wyłącznie regionu Europy i krajów takich jak Szwajcaria, Islandia czy Norwegia.

Facebook i Instagram bez reklam – ile kosztuje subskrypcja

Firma Meta ogłosiła szczegóły oferty na oficjalnym blogu. Od listopada 2023 roku użytkownicy mogą zdecydować się na całkowite wyłączenie reklam na platformach Facebook i Instagram.

Przy zakupie subskrypcji w przeglądarce miesięczna kwota wyłączenia reklam to 9,99 euro (44,45 zł). Druga opcja to zapłata 12,99 euro (57,81 zł), jeśli wykupimy abonament na telefonach z iOS czy Androidem. Wyższa cena wynika z opłat, jakie pobierają Apple i Google. Wykup subskrypcji odcina reklamy na wszystkich kontach podłączonych w panelu Centrum Kont.

To nie wszystko, bo od 1 marca 2024 roku firma planuje wprowadzenie następnej opłaty. Po tym terminie każde kolejne konto dodane do Centrum Kont będzie się wiązało z opłatą 6 euro (26,70 zł) w przypadku przeglądarek i 8 euro (35,60 zł) gdy kupimy subskrypcję na systemach mobilnych.

Facebook dopasowuje się do UE – chodzi o śledzenie i reklamy celowane

Platforma wyraźnie podkreśla, że nowa opcja jest wynikiem zmieniającego się prawa Unii Europejskiej, m.in. wprowadzenia obostrzeń dotyczących zbierania danych na potrzeby reklam czy wejścia w życie aktu o usługach cyfrowych (DSA) i aktu o rynkach cyfrowych (DMA).

Wcześniej Meta argumentowała, że zbieranie danych użytkowników na potrzeby reklam jest niezbędne do zapewniania internautom swojej usługi społecznościowej. Regulatorzy zadecydowali jednak inaczej. Teraz Europejczycy mają więc wybór – albo zgoda na kolekcjonowanie danych i reklamy, albo opłata i korzystanie z platform bez reklam.

„Wierzymy w internet wspierany reklamami, co daje użytkownikom dostęp do spersonalizowanych produktów i usług niezależnie od ich sytuacji majątkowej [...]. Jak inne firmy będziemy opowiadać się za internetem z reklamami, nawet z naszą nową ofertą subskrypcji” – pisze firma.

Czytaj też:
Rekordowa kara dla Meta. UE bierze się za Zuckerberga
Czytaj też:
WhatsApp przestanie działać na tych telefonach. Aplikacja zmienia wymagania