Taylor Swift, The Weekend i Drake znikają z TikToka. To efekt decyzji Universal Music

Taylor Swift, The Weekend i Drake znikają z TikToka. To efekt decyzji Universal Music

Taylor Swift
Taylor Swift Źródło:Shutterstock / Brian Friedman
W wyniku decyzji jednej z największych światowych wytwórni muzycznych, użytkownicy TikToka w swoich filmach nie wykorzystają już z piosenek wielu artystów ze światowej czołówki, takich jak chociażby Taylor Swift.

Takiego ruchu ze strony Universal Music nie spodziewał się chyba żaden użytkownik TikToka, który do tej pory w swoich filmowo-muzycznych wyczynach na popularnej chińskiej platformie wykorzystywał utwory artystów wchodzących w skład wytwórni. A mowa tu o nie byle jakich wykonawcach, lecz o największych nazwiskach ze światowej czołówki branży muzycznej. Ten ruch zaboli bardzo wiele osób.

Taylor Swift, The Weekend i Drake znikają z TikToka

Pomiędzy twórcami popularnej społecznościowej aplikacji, firmą ByteDance, a wytwórnią muzyczną Universal Music pojawił się poważny finansowy konflikt, w wyniku którego z TikToka mają zniknąć wszystkie piosenki wielu bardzo popularnych artystów. Mowa tu m.in. o takich nazwach i nazwiskach, jak Taylor Swift, Drake czy The Weekend.

Osoby tworzące filmowo-muzyczne przeróbki w aplikacji TikTok będą musiały w takim razie zrezygnować z umieszczania w nich muzyki tworzonej przez tych, a także wielu innych artystów wchodzących w skład wytwórni. 31 stycznia wygasła dotychczasowa umowa pomiędzy Universal Music a ByteDance, na mocy której popularne utwory wyżej wymienionych artystów mogły być wykorzystywane i remiksowane przez setki milionów użytkowników TikToka.

Chińczycy chcieli wymusić niższe stawki za licencję

Koncern Universal Music przedstawił oficjalne powody odejścia z chińskiej platformy. Ich zdaniem ByteDance miało „wymuszać” niższe stawki oraz stosować inne niemile widziane w biznesie praktyki, które miały skłonić ich do zaoferowania właścicielom TikToka niższych stawek za licencję na wykorzystywanie piosenek Taylor Swift i innych artystów z katalogu wytwórni.

Po decyzji Universal Music w sieci zawrzało, bo wielu nastolatków nie wyobraża sobie życia bez możliwości tworzenia na TikToku filmików z piosenkami swoich ulubionych artystów. ByteDance też się wypowiedziało – z tezą, że koncern muzyczny popełnia wielki błąd, gdyż odchodząc z TikToka pozbawia się możliwości promowania swojego katalogu na platformie, z której każdego dnia korzystają setki milionów osób z całego świata.

Czytaj też:
TikTok rozważa wprowadzenie długich filmów? Chińczycy chcą powalczyć z YouTube’em
Czytaj też:
Tak w 2024 r. zmieni się internet? Amerykański ekspert: Żyjemy w momencie powrotu do „starych taktyk“

Opracował:
Źródło: arstechnica.com