Logitech z ogromnym zyskiem dzięki pandemii. Pomogła praca z domu

Logitech z ogromnym zyskiem dzięki pandemii. Pomogła praca z domu

Logitech
LogitechŹródło:Materiały prasowe
Producent profesjonalnych akcesoriów komputerowych, firma Logitech, urosła w czasie pandemii o 82 proc. Na taki wynik zapracowały głównie produkty do wideokonferencji, które okazały się niezbędne w czasach przymusowej pracy z domu.

Logitech opublikował raport giełdowy z podsumowaniem II kwartału. Sprzedaż netto w tym okresie osiągnęła 1,31 mld USD, co przełożyło się na wzrost o 4 proc. w porównaniu II kwartału w ubiegłym roku i o 82 proc. do wyników z 2019 roku. W oświadczeniu firma informuje, że ważną gamą produktów w tym okresie były produkty z gamy Video Collaboration, czyli kamery i mikrofony.

Logitech. Sprzęt do wideokonferencji żyłą złota

Ta kategoria produktów stała się od początku pandemii kluczowa dla nieprzerwanego działania firm. Potrzeba łączenia się za pomocą różnego rodzaju wideokonferencji wymogła na pracownikach, pracodawcach, ale także uczniach, konieczność posiadania odpowiedniego sprzętu. Sklepy z elektroniką odnotowały niespotykany wcześniej wzrost zainteresowania takimi produktami jak kamery internetowe i mikrofony. Wraz z zainteresowaniem wzrosły także ceny produktów, które czasem kilkukrotnie przewyższały oryginalne stawki.

Logitech może z nadzieją patrzeć w przyszłość, bo wiele firm deklaruje przejście na stałe na zdalny lub hybrydowy tryb pracy także po pandemii. To nierozerwalnie wiąże się z koniecznością inwestycji w sprzęt do telekonferencji.

Czytaj też:
Logitech MX. Wolność to biurko bez kabli i etat od 9 do 17

Źródło: Logitech