50 lat temu Carrefour otworzył swój pierwszy hipermarket we Francji

50 lat temu Carrefour otworzył swój pierwszy hipermarket we Francji

Dodano:   /  Zmieniono: 

15 czerwca 1963r. w Sainte-Genevive-des-Bois pod Paryżem, Carrefour otworzył pierwszy hipermarket. Sklep oferował niespotykaną do tej pory w handlu szeroką gamę produktów pod jednym dachem oraz parking dla 450 samochodów. Nowa wówczas koncepcja sklepu zrewolucjonizowała handel.

Pierwszy hipermarket Carrefour w Sainte-Genevive-des-Bois o powierzchni 2500 metrów kwadratowych był trzykrotnie większy, niż inne sklepy w tamtym czasie. Zatrudniał 70 pracowników i oferował ponad 5 tys. produktów w tym świeże owoce i warzywa i mleko, artykuły gospodarstwa domowego oraz akcesoria do majsterkowania. Sklep ten oferował koncepcję: wszystko pod jednym dachem, samoobsługę oraz po raz pierwszy w historii handlu oddawał do dyspozycji klientów parking i stację benzynową. Sklep w ten nadal funkcjonuje jako jeden spośród 220 hipermarketów Carrefour we Francji.

Zalety koncepcji sklepu wszystko pod jednym dachem - szeroki wybór produktów spożywczych i niespożywczych, niskie ceny oraz oszczędność czasu - zrewolucjonizowały handel i ustanowiły całkiem nowy model zakupów, który spotkał się z entuzjazmem klientów tylko w dniu otwarcia placówkę odwiedziło 2500 osób.

Obecnie, hipermarket w Sainte-Genevive-des-Bois jest rokrocznie odwiedzany przez 1,7 mln klientów, jego powierzchnia wynosi 8 000 metrów kwadratowych, a parking jest w stanie pomieścić 900 pojazdów. Oferta hipermarketu została skrojona na miarę potrzeb klientów i obejmuje, między innymi lokalne produkty, żywność organiczną, obsługę klienta wraz z możliwością dostawy produktu, wynajem pojazdów, sprzedaż biletów na wydarzenia rozrywkowe oraz interaktywną ścianę cyfrową z ekranem dotykowym umożliwiającą porównywanie i zamawianie produktów z dostawą do domu. Umiejscowiony w sercu lokalnej społeczności, hipermarket w Sainte-Genevive-des-Bois jest jednym z największych pracodawców w mieście, zatrudnia 280 pracowników, współpracuje z lokalnymi dostawcami, wspiera lokalne organizacje sportowe i charytatywne oraz prowadzi charytatywny sklep
z żywnością.

Od czasu otwarcia swojego pierwszego hipermarketu, czyli od przeszło 50 lat, firma Carrefour wsłuchuje się w potrzeby i oczekiwania swoich klientów, dostosowując do nich swoją ofertę asortyment i formaty handlowe. Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który wyznacza standardy na światowych rynkach handlu, wprowadzając nowatorskie rozwiązania przyczyniające się do rewolucyjnych zmian w branży.  W 1976 firma wprowadziła linię tanich, nieobrandowanych produktów (tzw. produit libre), w 1982 roku wprowadziła na rynek własną markę tekstylną TEX, a w 1985 roku wylansowała własną markę Carrefour. W 1991 roku Carrefour zaczął oferować usługi turystyczne (Carrefour Vacances), w 1992 wprowadził Znak Jakości, od 1997 zatrudnia osoby niepełnosprawne, a w 1999 wprowadził produkty Carrefour BIO.

Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie. W 1973r. Carrefour otworzył swoje pierwsze sklepy za granicą w Hiszpanii, następnie w 1975r. Brazylii, w 1996 w Chinach, a w 1997 w Polsce. W Polsce, pierwszy hipermarket Carrefour powstał w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, oprócz hipermarketów, Carrefour posiada również supermarkety i sklepy franczyzowe w dwóch formatach - Carrefour Express minimarket i Carrefour Express convenience, własne centra handlowe oraz stacje paliw.

Grupa Carrefour

Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience, ponad 40 centrów handlowych oraz przymarketowe stacje paliw. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.

Źródło: Carrefour Polska

dostarczył:
netPR.pl