Lokalnie - globalnie

Lokalnie - globalnie

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Globalizacja zatacza coraz szersze kręgi. Nasilenie tego procesu jest bez wątpienia w ostatnich latach wyraźnie widoczne. Myli się jednak ten, kto w świecie globalnym nie dostrzega miejsca dla marek lokalnych. Globalizacja w tym wymiarze wcale nie musi być synonimem tego co niszczycielskie i złe. Wręcz przeciwnie.

Ostatnie lata to rozwój pozornie sprzecznych wobec siebie trendów, a więc globalizacji i regionalizacji. Wydaje się jakoby pierwszy z nich miał znacznie większe znaczenie, właśnie ze względu na swój zasięg. Tymczasem praktyka światowych gigantów pokazuje, że nawet dla tego co globalne, regionalizacja i lokalność są ogromną szansą. Międzynarodowe marki wkraczając do nowych krajów nawiązują interakcję z konsumentami z tamtych regionów, eliminując poczucie obcości i budując klimat lokalności. Możliwe jest to dzięki wykorzystaniu indywidualnych cech poszczególnych rynków do adaptacji strategii promocyjnej. Przykład marek globalnych jest doskonałym impulsem dla marek lokalnych, które po okresie funkcjonowania pod dominacją gigantów, wracają dziś do łask. Dla wielu klientów marki lokalne stały się bowiem synonimem jakości. Szansą dla takich marek jest właśnie rosnąca świadomość konsumentów, a także Internet, który służyć może rozwojowi marki zarówno w obrębie rynku regionalnego, jak i poprzez zwiększenie jej zasięgu komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

Ciekawym przykładem ekspansji marek lokalnych jest branża browarnicza. Moda na piwa warzone tradycyjnie sprawiła, że coraz częściej ustępują im miejsca piwa masowe. Minibrowary i piwa regionalne określane są nawet przez niektórych mianem przyszłości branży. Potencjał marek lokalnych jest więc niepodważalny. Doskonałym narzędziem ich promocji jest zaś właśnie Internet. Umożliwia on markom lokalnym walkę o rynki globalne. Trafione wyeksponowanie atutów lokalnych marek stanowi ich oręże w tym starciu, buduje wizerunek, który doceni dziś wielu konsumentów. Spośród wielu wymiarów obecności marki w sieci są takie, które doskonale sprawdzą się właśnie także w odniesieniu do marek lokalnych. Szczególnie, że jak donoszą eksperci, większość konsumentów informacji na temat firm lokalnych poszukuje właśnie w Internecie. Liczy się więc dotarcie z reklamą do odpowiednich osób, dobra strona, wysokie miejsce w wyszukiwarce, ale także na przykład obecność w social media. Wbrew wszelkim wątpliwościom, dobrze zaprojektowana strategia obecności także w tych kanałach, może okazać się niezwykle skuteczna właśnie również w odniesieniu do mniejszych marek.

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl