Wśród przedsiębiorców utarło się przekonanie, że mała firma, a czasami także średniej wielkości przedsiębiorstwo, nie może korzystać z doradztwa gospodarczego. Bo działania doradcze kojarzą się z dużą skalą działania, bo działania doradcze kojarzą się z dużymi pieniędzmi. Żeby zrobić dobrą analizę, trzeba dużego nakładu pracy, a to wiąże się z dużymi kosztami.
Powyższe stwierdzenia można jeszcze bardziej obudowany mitami, gdyby sięgnąć do mentalności małych przedsiębiorstw, w większości przypadków będących działalnościami gospodarczymi osób fizycznych. Jeden właściciel, jedna droga do sukcesu, jedna odpowiedzialność. Jeżeli właściciel firmy realizuje swój pomysł na biznes, dodatkowo jeżeli osiągnął mniejszy lub większy sukces, jeżeli potrafił zagwarantować firmie stabilność biznesową, można powiedzieć, że taki przedsiębiorca wie co, jak, gdzie i kiedy powinien robić. Prawda? Nie do końca. Owszem, swoimi działaniami rozwinął swój biznes. Nie jest jednak w stanie powiedzieć, czy wykorzystał cały swój potencjał. Bardzo często początkujący przedsiębiorca, ale czasami także ktoś, kto posiada już doświadczenie, myśli tylko kategoriami finansowymi. Wydaje im się, że jeśli mogą coś zrobić, to zrobią to samodzielnie i trochę zaoszczędzą.
Nic bardziej mylnego. Każdy, kto próbował np. skonfigurować serwer tylko przy pomocy podstawowej wiedzy o komputerach i ,,instrukcji obsługi serwera" wie, ile czasu mu to zajęło i jaki efekt dała praca metodą prób i błędów. I tak do końca nie wie, ile rzeczy pozostawił źle skonfigurowanych, ilu rzeczy w ogóle nie zrobił, a powinien. Specjalista zrobiłby to dużo szybciej i dokładniej, a przedsiębiorca mógłby zająć się robieniem swoich interesów. Szczególnie, że pewne działania specjalistyczne firmy oddają w ręce usługodawców, także związanych z doradztwem gospodarczym. Przecież sprawy kadrowe czy podatkowe zleca się biurom księgowym czy rachunkowym. Przecież ważne umowy konsultuje się przed podpisaniem z prawnikami. Samemu nie tłumaczy się skomplikowanych tekstów w obcym języku, a zleca się to biurom tłumaczeń. Każda z małych firm ma wśród swoich dostawców jakąś firmę doradztwa gospodarczego. Pozostaje pytanie, czemu przedsiębiorcy tego się boją.
Na rynku działa wiele firm doradczych, które w swojej ofercie mają także wsparcie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wspomniane wcześniej biura księgowe i rachunkowe, firmy wspierające przedsiębiorców przy pozyskiwaniu środków zarówno z funduszy unijnych, jak i z polskich banków, kancelarie prawne - to tylko te najważniejsze firmy. Ale mamy przecież na rynku usług doradczych także firmy świadczące usługi w takich dziedzinach, jak usługi teleinformatyczne, marketingowe czy headhunterskie. Coraz więcej firm doradczych świadczy także usługi zarządcze dla małych i średnich przedsiębiorstw. Firma Business @ Witański Consulting Group ma w swojej ofercie takie usługi zarządcze, jak prowadzenie projektów, tworzenie biznesplanów, analizy strategiczne czy biznesowe, politykę bezpieczeństwa informacji czy kreację marki turystycznej. Dla firmy pracują specjaliści o długoletnim stażu, nierzadko posiadający zacięcie naukowe w poszczególnych dziedzinach. A wszystko w cenach przystępnych dla każdego.
dostarczył infoWire.pl