Grupa Żabka ogłosiła cenę sprzedaży swoich akcji w ofercie publicznej, która wyniesie 21,5 zł za sztukę. Ostateczna kwota sprzedaży wynosi maksymalną wartość wcześniej podanego przedziału cenowego. Cała oferta, obejmująca sprzedaż 300 milionów już istniejących akcji (bez opcji dodatkowego przydziału), osiągnie wartość 6,45 miliarda złotych. Dzięki temu, giełdowy debiut Żabki na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) stanie się czwartym największym w historii tej giełdy, zaraz po ofertach takich firm jak Allegro, PZU i PKO BP.
Giełdowa wycena Żabki
Od chwili ogłoszenia planów debiutu Żabki na GPW, mówiło się, że może to być jedno z największych wydarzeń na polskim rynku kapitałowym. Ostatecznie przewidywania te się potwierdziły. Z wartością oferty ustaloną na poziomie 6,45 miliarda złotych, Żabka uplasowała się tuż za Allegro, które w 2020 roku zebrało 9,2 miliarda złotych, PZU z wynikiem 8,1 miliarda złotych w 2010 roku oraz PKO BP, którego oferta w 2004 roku wyniosła 7,9 miliarda złotych.
Prezes Grupy Żabka, Tomasz Suchański, wyraził zadowolenie z wysokiego zainteresowania, jakie oferta spotkała wśród inwestorów zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Podkreślił, że ustalenie ceny na najwyższym poziomie świadczy o dużym zaufaniu rynku. Dodał także, że giełdowy debiut otworzy nowy rozdział w rozwoju firmy, do którego dołączą nowi akcjonariusze.
Warto podkreślić, że akcje, które zostaną sprzedane, pochodzą od dotychczasowych akcjonariuszy. Oferta nie obejmuje emisji nowych papierów wartościowych. Zapis na akcje dla inwestorów instytucjonalnych rozpocznie się w dniach 10-14 października, a ich przydział odbędzie się najpóźniej 15 października. Debiut Żabki na GPW zaplanowano na 17 października lub zbliżoną datę.
Grupa Żabka, znana przede wszystkim z sieci sklepów convenience, zarządza w Polsce ponad 10,5 tysiącami sklepów franczyzowych. Sieć poszerzona jest o autonomiczne sklepy bezobsługowe działające pod marką Żabka Nano. Firma rozwija także segment cyfrowy, w skład którego wchodzi marka Maczfit oraz Platforma Dietly, oferująca rozwiązania dietetyczne. Żabka rozwija również działalność w zakresie zakupów spożywczych online za pośrednictwem marek Jush! oraz Delio. W ramach swojej ekspansji międzynarodowej, grupa wkroczyła na rynek rumuński poprzez przejęcie firmy DRIM.
Czytaj też:
Polacy pokochali programy lojalnościowe. Jedna sieć dominuje