Toyota Motor Poland sprawdza, ile sprzedanych w Polsce samochodów tego producenta ma wadliwe pedały gazu. Polski oddział otrzymał z europejskiej centrali w Brukseli numery identyfikacyjne ok. 1,8 mln samochodów, w których może występować ta wada.
"Dostaliśmy we wtorek z Brukseli akcję przywoławczą. Zawiera ona numery identyfikacyjne pojazdów. Sprawdzamy listę; w najbliższych dniach zostanie ona podana do wiadomości" - powiedział Jarosław Bąk z Toyoty. - Możliwie, że na liście jest jeden samochód, gdyż się tak trafiło, a może ich być więcej - dodał.
Toyota Motor Corp. - największa firma motoryzacyjna na świecie - poinformowała, że naprawa
wadliwego pedału gazu może dotyczyć w Europie do 1,8 miliona pojazdów, w tym najpopularniejszego
modelu, czyli toyoty yaris (wyprodukowanej listopad 2005 - wrzesień 2009), a także corolli
(październik 2006 - grudzień 2009), RAV4 (listopad 2005 - listopad 2009), aygo (luty 2005 -
sierpień 2009), iQ (listopad 2008 - listopada 2009), auris (październik 2006 - 5 styczeń 2010),
verso (luty 2009 - 5 styczeń 2010) i avensis (listopad 2008 - grudzień 2009).
W piątek Toyota Motor Europe ogłosiła, że rozpoczyna we wszystkich krajach europejskich serwisową
akcję przywoławczą, dotyczącą poprawy pedału gazu. W samochodach, które posiadają taką usterkę, pedał gazu pozostanie częściowo wciśnięty i będzie powoli wracał do pozycji spoczynkowej. Może ona występować w miarę zużywania się mechanizmów pedału gazu.
"Stopniowe zużycie w połączeniu z pewnymi warunkami pracy i otoczenia, może powodować zwiększone
tarcie w mechanizmie i prowadzić do konieczności użycia większej siły przy naciskaniu, wolniejszego
powrotu, a w najgorszym przypadku do pozostania pedału w pozycji częściowo wciśniętej." - tłumaczy
polski oddział Toyoty.
Koncern poinformował, że znalazł sposób na rozwiązanie tego problemu, dopracowuje szczegóły i gdy
procedura zostanie zakończona, powiadomi o tym swoich klientów. "Najprawdopodobniej będzie to
delikatna zmiana. Będzie dołożona specjalna część, która ograniczy tarcie występujące przy
uszkodzonych pedałach gazu" - wyjaśnił Bąk.
Dodał, że w najbliższym czasie polscy klienci zostaną poinformowani, gdzie mają się zgłaszać w celu
usprawnienia pedału gazu.
pap, em
Toyota Motor Corp. - największa firma motoryzacyjna na świecie - poinformowała, że naprawa
wadliwego pedału gazu może dotyczyć w Europie do 1,8 miliona pojazdów, w tym najpopularniejszego
modelu, czyli toyoty yaris (wyprodukowanej listopad 2005 - wrzesień 2009), a także corolli
(październik 2006 - grudzień 2009), RAV4 (listopad 2005 - listopad 2009), aygo (luty 2005 -
sierpień 2009), iQ (listopad 2008 - listopada 2009), auris (październik 2006 - 5 styczeń 2010),
verso (luty 2009 - 5 styczeń 2010) i avensis (listopad 2008 - grudzień 2009).
W piątek Toyota Motor Europe ogłosiła, że rozpoczyna we wszystkich krajach europejskich serwisową
akcję przywoławczą, dotyczącą poprawy pedału gazu. W samochodach, które posiadają taką usterkę, pedał gazu pozostanie częściowo wciśnięty i będzie powoli wracał do pozycji spoczynkowej. Może ona występować w miarę zużywania się mechanizmów pedału gazu.
"Stopniowe zużycie w połączeniu z pewnymi warunkami pracy i otoczenia, może powodować zwiększone
tarcie w mechanizmie i prowadzić do konieczności użycia większej siły przy naciskaniu, wolniejszego
powrotu, a w najgorszym przypadku do pozostania pedału w pozycji częściowo wciśniętej." - tłumaczy
polski oddział Toyoty.
Koncern poinformował, że znalazł sposób na rozwiązanie tego problemu, dopracowuje szczegóły i gdy
procedura zostanie zakończona, powiadomi o tym swoich klientów. "Najprawdopodobniej będzie to
delikatna zmiana. Będzie dołożona specjalna część, która ograniczy tarcie występujące przy
uszkodzonych pedałach gazu" - wyjaśnił Bąk.
Dodał, że w najbliższym czasie polscy klienci zostaną poinformowani, gdzie mają się zgłaszać w celu
usprawnienia pedału gazu.
pap, em