Dzień Darmowej Dostawy. Dziś wielka promocja e-handlu

Dzień Darmowej Dostawy. Dziś wielka promocja e-handlu

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sprzedaż przez internet to już ponad 3 proc. obrotów całego handlu w Polsce Archiwum
Dzisiaj od północy trwa największa akcja promocyjna w historii polskiego handlu internetowego bierze w niej udział ponad 1,8 tys. sklepów. Robiąc w nich dzisiaj zakupy, klienci nie zapłacą ani grosza za przesyłkę.

To drugi rok z rzędu kiedy branża e-handlu organizuje Dzień Darmowej Dostawy ? ale tym razem z o wiele większym rozmachem. W minionym roku zdecydowało się na ten eksperyment 850 sklepów internetowych, dziś darmową wysyłkę zakupów oferuje ich o tysiąc więcej. Pod tym względem mobilizacja polskich e-sprzedawców przebija (przynajmniej jak na razie) nawet amerykański Free Shipping Day, na którym jest wzorowana ? na czwarty z rzędu Free Shipping Day (16 grudnia) zgłosiło się tam dotychczas niespełna 1,4 tys. sklepów.

W tym dniu, jedynym w roku, sklepy internetowe wysyłają zamówienia za darmo 'niezależnie od sposobu płatności (w tym za pobraniem), wielkości oraz ilości zamówionego towaru, formy dostawy (kurier, poczta, paczkomaty) oraz minimalnej kwoty zamówienia' ? mówi regulamin Dnia Darmowej Dostawy.

Oswajacz e-handlu

Wygląda na to, że tego rodzaju promocja wszystkim się opłaca. ? W zeszłym roku na stronę Dziendarmowejdostawy.pl, gdzie umieszczamy wykaz uczestniczących sklepów i regulamin akcji, jednego dnia weszło ponad 270 tys. osób ? mówi Krzysztof Bartnik, inicjator DDD, właściciel sklepu w sieci i redaktor serwisu eKomercyjnie.pl, w którym zamieszcza porady z dziedziny e-handlu. ? Od innych handlowców wiem, że ich obroty wzrosły tego dnia kilkakrotnie. Rekordzista zanotował nawet 11-krotny wzrost. Ja sam dostałem wtedy 80 zamówień, choć przeciętnie było ich przedtem 20-30 ? opowiada Bartnik w rozmowie z Businesstoday.pl.

Na początku akcja budziła wątpliwości. Duża konkurencja wymusza na właścicielach serwisów e-commerce schodzenie z marży ? niekiedy na tyle, że sfinansowanie za klientów wysyłki paczek może przynieść im straty. ? Ale handlujący w sieci zaczęli po pierwszym doświadczeniu patrzeć na DDD w perspektywie całorocznych obrotów, a nie jednego dnia ? wyjaśnia Rafał Agnieszczak, założyciel Świstak.pl.

? To jest świetny pomysł na oswajanie z zakupami on-line nowych konsumentów ? dodaje Anna Zasada, właścicielka serwisu CzerwonaMaszyna.pl (sprzedaje wyposażenie do domu i ogrodu). ? Są skłonni spróbować, bo mniej ryzykują. Korzystają z tej okazji również ci, którzy chcą kupić coś niedrogiego i którym koszt wysyłki bardzo podnosi cenę produktu ? dodaje. Bo jeśli się zamawia za odpowiednio dużą kwotę, to darmową wysyłkę można mieć cały rok ? przy dużych zamówieniach sklepy zwykle biorą ten koszt na siebie.

W tym roku DDD ułatwił handlowcom broker usług kurierskich SuperPaczka.pl, przygotowując na ten dzień preferencyjną cenę 14 zł brutto na dostawy najpopularniejszych przesyłek do 31,5 kg (wg Joanny Słoń, dyr. marketingu SuperPaczka.pl, pierwszej edycji DDD średni koszt, jaki poniosły e-sklepy za dostarczenie jednej przesyłki to 20 zł brutto). Porównywarka cen Nokaut.pl postanowiła zastosować specjalne oznaczenia, by ułatwić internautom wyszukiwanie sklepów oferujących darmowe dostawy.

Miliardy w internecie

Dzień Darmowej Dostawy nieprzypadkowo wyznaczono prawie dwa tygodnie wcześniej, niż odbywa się jego amerykański odpowiednik. 16 grudnia to w USA szczyt świątecznych zakupów, ale jest jeszcze wystarczająco dużo czasu, aby sklep mógł zagwarantować dotarcie paczek przed Bożym Narodzeniem. W Polsce, ze względu m. in. na dłuższe terminy dostaw, trzeba było przesunąć akcję na 30 listopada.

Według prognoz przywołanych w opublikowanym kilka dni temu raporcie serwisu Interaktywnie.com, w samych tylko sklepach internetowych (nie licząc aukcji typu Allegro) Polacy wydadzą w tym roku rekordową kwotę 7,5 mld złotych. Jest to już ponad 3 proc. obrotów całego handlu w Polsce.

+
 0

Czytaj także