Za 290 mln euro terminal kontenerowy w Gdańsku podwoi zdolności przeładunkowe i wejdzie do światowej czołówki. Budżet zarobi na tym rocznie 3,8 mld zł rocznie - podaje "Puls Biznesu".
DTC Gdańsk zapewnił sobie finansowanie budowy drugiego głębokowodnego nabrzeża - trwa podpisywanie umowy kredytowej. - Projekt podwoi zdolności przeładunkowe do 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych) rocznie, a to już jest pierwsza liga światowa - twierdzi Maciek Kwiatkowski, prezes spółki.
Największe europejskie porty są jeszcze większe - Rotterdam w 2013 roku miał 11,62 mln TEU, a Hamburg 9,3. Ale Gdańsk ma po swojej stronie wiele atutów. Wejście na Bałtyk pozwala liniom żeglugowym dostać się bliżej miejsca docelowego dostarczenia towarów w Europie Środkowej i Wschodniej.
"Puls Biznesu"
Największe europejskie porty są jeszcze większe - Rotterdam w 2013 roku miał 11,62 mln TEU, a Hamburg 9,3. Ale Gdańsk ma po swojej stronie wiele atutów. Wejście na Bałtyk pozwala liniom żeglugowym dostać się bliżej miejsca docelowego dostarczenia towarów w Europie Środkowej i Wschodniej.
"Puls Biznesu"