Case study - 5 błędów których należy unikać

Case study - 5 błędów których należy unikać

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl / Źródło: InfoWire.pl

Case study to produkt/ usługa w działaniu, to metoda budowania wiarygodności i zaufania, sposób przekonania klienta, że nasze obietnice znajdują realizację w rzeczywistości. Pod warunkiem oczywiście, że przy tworzeniu studium przypadku unikniemy prostych, a bardzo częstych błędów. 

1. Kłamstwo, propaganda sukcesu

By case study spełniło swoje cele konieczna jest przede wszystkim eliminacja wszelkich znamion koloryzowania rzeczywistości. Oczywiście istnieje prawdopodobieństwo, że klient uwierzy w wymyśloną historię i nigdy nie odkryje fałszu. Gdy jednak stanie się inaczej, nasza wiarygodność i reputacja legną w gruzach. Case study to sposób przedstawiania swoich osiągnięć, chwalenia się ale z kulturą i klasą. Należy się chwalić ale nie przechwalać. Poddanie się pokusie ubarwiania rzeczywistości nie przyniesie oczekiwanych rezultatów - komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

2. Zła perspektywa

Studium przypadku to nie oferta reklamowa, nie należy więc pisać z perspektywy sprzedawcy. Najważniejsze jest ukazanie potrzeb klienta, sposobu ich zaspokojenia i osiągniętych rezultatów. Tylko takie ujęcie analizowanej kwestii sprawdza się w rzeczywistości.

3. Niezrozumiałe słownictwo

To, że pewne określenia czy stwierdzenia na stałe zagościły w naszym zawodowym słowniku, nie znaczy że są one znane wszystkim uczestnikom rynku. Klient, który przychodzi z problemem na który remedium ma być nasza usługa czy produkt, nie ma obowiązku znać branżowego żargonu. Niezrozumiałe dla niego określenia mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego - nasze case study odczyta on po prostu jak niezrozumiałą paplaninę, nie zaś profesjonalną analizę przypadku

4. Brak autentyzmu

Aby case study miało charakter wiarygodny konieczne jest zidentyfikowanie klienta. Oczywiście wymagana jest tu jego zgoda, wysiłek włożony w jej uzyskanie jednak zawsze się opłaca. Tylko wskazanie konkretnego klienta pozwala zweryfikować prawdziwość przypadku i choć większość osób tego nie uczyni, sama świadomość tej możliwości znacząco wpłynie na stopień wiarygodności, który przypiszą oni przeczytanej historii.

5. Zbyt dużo/ zbyt mało szczegółów szczegółów

By klient w ogóle przeczytał case study musi go ono zaciekawić, liczą się więc konkrety, autentyczne wartości liczbowe i dane, które ukazują wymiar sukcesu. Niemniej jednak, przeładowanie historii szczegółami szybko znudzi czytelnika i stanie się raczej wnikliwym raportem, użytecznym tylko dla osób bezpośrednio zaangażowanych w dany przypadek. Konieczne jest tu więc znalezienie złotego środka - nie za dużo, nie za mało, ciekawie i konkretnie.

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl

Czytaj także